ب‌ام‌و X7، یاقوتِ سبزِ جذاب!

حدود یک ماه پیش مدیر آلپینا مصاحبه‌ای مفصل درباره‌ی پروژه‌های پیش روی این کمپانی داشت و در آن به احتمال تولید نسخه ای ارتقا یافته از ب‌ام‌و X7 نیز اشاره شد. چند هفته‌ی قبل نیز نسخه ای پیش‌تولیدی از این شاسی‌بلند پرفورمنس در نوربرگ رینگ رؤیت گردید.


اما حالا و به مدد برنامه‌ی فتوشاپ شاهد حذف این پوشش استتاری از روی خودرو و انتشار رندرهایی از این خودرو هستیم. تجسم محصولات آلپینا خیلی سخت نیست چراکه این شرکت به خاطر بهینه‌سازی کم ظاهری محصولات ب‌ام‌و شناخته شده است. همان‌گونه که انتظار می‌رود این رندرها بر پایه‌ی تصاویر جاسوسی شاسی‌بلند پرچم‌دار ب‌ام‌و طراحی شده‌اند و رینگ‌های خاص آلپینا و چهار خروجی اگزوز در آن به چشم می‌خورند.


دست گذاشتن آلپینا روی X7 مشکل عدم تولید نسخه‌ی پرچم‌دار M را حل می‌کند. البته تیون بزرگ‌ترین شاسی‌بلند باواریا توسط این شرکت می‌تواند باعث انتخاب راحت‌تر مشتریان شود چراکه این خودرو به دو صورت XB7 و XD7 تولید خواهد شد که اولی دارای نیروگاه بنزینی و دومی دارای پیشرانه‌ی دیزلی است.


آلپینا XB7 احتمالاً از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی بهبود یافته با قدرت حدود 600 اسب بخار استفاده خواهد کرد. این در حالی است که مدل کنونی X7 M50i خروجی 523 اسب بخاری دارد؛ اما مدل دیزلی نیز می‌تواند به منظور هماهنگی با استانداردهای آلایندگی اروپا از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری کوادتوربو با قدرت فراتر از خروجی 394 اسبی مدل X7 M50d کنونی سود ببرد.


جدای از اصلاحات ظاهری و ارتقای فنی، انتظار می‌رود محصول جدید آلپینا دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته برای چابکی بیشتر خودرو د پیچ‌ها باشد.


انتظار می‌رود ب‌ام‌و X7 تیون شده توسط آلپینا در سال 2020 وارد میدان شود. البته این شرکت برنامه‌های مفصل‌تری داشته و قبلاً شاهد جولان مدل B3 در خیابان‌ها بوده‌ایم. همچنین تولید مدل قوی‌تر سری 8 گرن کوپه توسط آلپینا هم تایید شده است.

منبع:پدال