مرسدس بنز نسل جدید رودستر SL را فعلاً در سه نسخه به بازار فرستاده که قوی‌ترین آن‌ها SL63 است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۵۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به گفتهٔ مرسدس، می‌تواند ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. حال موتورترند اقدام به آزمایش شتاب این ماشین کرده تا ببینیم ادعای مرسدس چقدر به واقعیت نزدیک است.

برای دستیابی به بهترین شتاب با SL63 باید حالتی بنام ریس استارت را فعال کرد. این درواقع نامی است که مرسدس روی لانچ کنترل گذاشته و حالا فعال کردن آن از همیشه آسان‌تر شده است. برای این کار، ابتدا باید حالت رانندگی خودرو را روی اسپرت، اسپرت پلاس یا مسابقه قرار داد، سپس با پای چپ پدال ترمز را محکم فشار داد و با پای راست گاز را تخته کرد. حالا زمانی که دور موتور به ۳,۵۰۰ rpm می‌رسد، پدال ترمز را رها می‌کنید تا این SL قدرتمند شلیک شود. با انجام این مراحل، مردان موتورترند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در تنها ۳.۱ ثانیه ثبت کرده‌اند و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه پیموده‌اند.

پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی SL63، این رودستر ۱۹۲۲ کیلوگرمی را قاطعانه به حرکت درمی‌آورد. با افزایش سرعت، کمربند ایمنی راننده به‌طور خودکار سفت‌تر و سفت‌تر می‌شود و تعویض دنده‌های فوق‌العاده نرم گیربکس ۹ سرعته در حالت رانندگی راحت نیز به شکل خشونت‌آمیزی تبدیل می‌شود. این خودرو همچنین درعین‌حالی که از پرفورمنس قابل‌توجهی برخوردار است، به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic با بهینه‌سازی‌های AMG، لاستیک‌های چسبندهٔ میشلن پایلوت اسپرت ۴S و حالت ریس استارتی که از فرایند فعال‌سازی آن حداقل دو مرحله نسبت به نسل قبلی حذف شده است، رانندگی آسان و مطمئنی دارد.

این خودرو همچنین سریع‌ترین SL محسوب می‌شود که موتورترند تاکنون آزمایش کرده است. این نشریه در نسل قبلی SL63 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را در ۳.۵ ثانیه ثبت کرد درحالی‌که این رقم برای مدل دوازده سیلندر SL65 بلک سریز ۳.۶ ثانیه بوده است. SL63 جدید با این شتاب می‌تواند رقیبی برای پورشه ۹۱۱ کاررا GTS باشد زیرا این خودرو در نسخهٔ کوپه در آزمایش موتورترند ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که انتظار می‌رود در نسخهٔ کانورتیبل این رقم ۰.۲ ثانیه بیشتر باشد.

منبع:پدال