نویسنده: میلاد زنگانه (منبع: زومیت)
مدل کمیاب و ارزشمند پورشه گمبالا میراژ جیتی با ۶،۵۰۰ کیلومتر کارکرد و ۶۷۰ اسببخار قدرت در حراجی RM Sotheby’s فروخته خواهد شد. پیشازاین، ساموئل اتوئو صاحب این سوپراسپرت آلمانی بوده است.
شرکت گمبالا (Gemballa) از سال ۱۹۸۱ تا امروز، محصولات متنوع پورشه را با تیونینگ و قطعات اختصاصی عرضه میکند. یکی از جذابترین خودروهای این برند آلمانی، میراژ جیتی (Mirage GT) است که سال ۲۰۰۷ برپایهی پورشه کاررا جیتی (Carrera GT) رونمایی شد. مدلی کمیاب و ویژه از گمبالا میراژ جیتی که در زیر تصاویرش را میبینید، بهزودی در پاریس حراج میشود.
پیش از مرگ مشکوک مدیرعامل و تغییر مدیریت شرکت، گمبالا فقط ۲۵ دستگاه میراژ جیتی تولید کرد. خودرویی که در حراجی RM Sotheby’s فروخته خواهد شد، مدلی از سه مدل کلکسیونی طلایی (Gold Edition) است. این مدل زیبا که شاید در این نسخه از اصالت پورشه و سادگیاش بیشازحد دوره شده، بهسفارش ساموئل اتوئو، بازیکن پیشین تیم ملی کامرون و باشگاه بارسلونا، تولید شده است.
تمام ۲۵ دستگاه تولیدی گمبالا میراژ جیتی از پورشه کاررا جیتی، باتوجهبه سفارش مشتری منحصربهفرد هستند. طراحی میراژ جیتی بهطورکلی مشابه محصول ماندگار پورشه است؛ اما در جزئیات بدنه و کابین تغییراتی مشاهده میشود. تفاوت اصلی سوپراسپرت خوشصدای ساموئل اتوئو با پورشه کاررا جیتی، در سپرهای جلو و عقب، پوشش سفارشی موتور، بالهی عقب، رینگها و دریچهی هوای روی سقف است.
گمبالا میراژ جیتی گلد ادیشن در این مدل به رنگ سیاه با پوستهی رنگینکمانی درآمده که بسیار خاص و متفاوت است. بخشهای مختلف بدنه و کابین مثل قطعات فیبرکربنی، رینگها، پوشش روی پیشرانه، کنسول مرکزی، دستگیرههای در، داشبورد و حتی سراگزوزها بهرنگ طلایی هستند. فضای داخلی با روکشهای چرمی و الکانتارا و تزیینات طلایی میزبان دو سرنشین است. البته متخصصان گمبالا فقط ظاهر پورشه کاررا جیتی را تعییر ندادهاند و بهسراغ قوای محرکه و سیستم اگزوز و تعلیق هم رفتهاند. در این مدل، فنرهای کویلاور قابلتنظیم نصب شده است و ارتفاع سیستم تعلیق با فشار یک دکمه کم یا زیاد میشود.
پورشه کاررا جیتی به پیشرانهی ۱۰ سیلندر Vشکل ۵/۷ لیتری تنفسطبیعی مجهز است که در ابتدا قرار بود در خودرو فرمول یک استفاده شود. این موتور بسیار خوشصدا که در وسط بدنهی خودرو نصب شده است، ۶۱۲ اسببخار (واحد ps) قدرتش را با کمک جعبهدندهی ۶ سرعتهی دستی به دو چرخ عقب میفرستد. تیم مهندسی گمبالا در مدل میراژ جیتی، از سیستم ورودی هوای جدید و اگزوز فولادی ضدزنگ با مبدل کاتالیست اسپرت استفاده کرده است. علاوهبراین، ECU پورشه هم با تنظیم جدید این شرکت تیونینگ اشتوتگارتی ۵۸ اسببخار قدرت بیشتری از کاررا جیتی آزاد میکند. گمبالا میراژ جیتی با تمام تغییرات انجامشده در بهترین حالت، ۶۷۰ اسببخار قدرت و ۶۳۰ نیوتنمتر گشتاور دارد و در زمان ۳/۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد.
گمبالا میراژ جیتی با کارکرد کمتر از ۶،۵۰۰ کیلومتر فقط دراختیار ساموئل اتوئو بوده و هفتهی گذشته بهطورکامل در مرکز خدمات اصلی پورشه بازرسی شده است. قیمت پایهی این مدل که هفتمین دستگاه از سری گمبالا میراژ جیتی و نسخه ۴۰۹ تولیدی از پورشه کاررا جیتی است، بین ۷۷۵ تا ۸۷۵ هزار یورو (حدود ۸۶۱ تا ۹۷۲ هزار دلار) پیشبینی میشود.
فروشگاه آلمان یدک بزرگترین مرجع لوازم یدکی پورشه با موجودی بیش لز صدها هزار قطعه یدکی.
دیدگاه خود را بنویسید