نسل جدید مرسدس بنز E کلاس با طراحی مشابه مدل‌های الکتریکی EQ و پیشرانه‌های چهار و شش سیلندر هیبریدی اواخر امسال راهی بازار می‌شود.

مرسدس بنز رسماً نسل جدید E کلاس را رونمایی کرده است. در طراحی بیرونی این خودرو هم از مدل بزرگ‌تر S کلاس و هم مدل‌های الکتریکی EQ وام گرفته شده است. به‌عنوان‌مثال، جزئیاتی مثل دستگیرهٔ درها و زه کرومی سراسری در بالای چراغ‌های عقب، برادر پرچم‌دار را به یاد می‌آورد درحالی‌که قاب مشکی پیانوی جلوپنجره به مدل‌هایی مثل EQE شباهت دارد. البته این جلوپنجره در نسخه پروگرسیو با ده‌ها ستاره سه‌پر ریز در داخل خود شباهت بیشتری به مدل‌های برقی مرسدس دارد درحالی‌که نسخهٔ کلاسیک با همان جلوپنجره سنتی این شرکت ارائه می‌شود.

نسل جدید E کلاس ۴,۹۴۹ میلی‌متر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن با حدود ۲۰ میلی‌متر افزایش به ۲,۹۶۱ میلی‌متر رسیده است. این کار موجب افزایش فضای پا در داخل خودرو شده و به گفتهٔ مرسدس، این ماشین حالا کابینی به جاداری سدان‌های فول سایز خواهد داشت. در داخل خودرو که قبلاً تصاویر رسمی آن منتشر شده بود شاهد فضایی کاملاً مشابه مدل‌های EQE و EQS هستیم. E کلاس به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی ایستاده و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی که در داشبورد ادغام شده ارائه می‌شود اما امکان سفارش نمایشگر سرنشین جلو هم وجود دارد تا نمایی شبیه هایپراسکرین مدل‌های الکتریکی ایجاد شود.

در کابین E کلاس مرسدس دوربین سلفی تعبیه و امکان دسترسی به برنامه‌ها و بازی‌هایی مثل تیک‌تاک و انگری برد و همین‌طور پخش ویدئو را فراهم کرده است. البته یک سیستم پایش چهره هم وجود دارد که اگر تشخیص دهد راننده به مسیر روبرو نگاه نمی‌کند محتوای در حال پخش روی نمایشگر سرنشین را غیرفعال می‌کند. علاوه بر این، E کلاس جدید از یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته بهره می‌برد که رویه‌های روتین راننده را در طول زمان می‌آموزد و به‌طور خودکار آن‌ها را پیاده خواهد کرد.

زیر کاپوت تمام پیشرانه‌های E کلاس جدید هیبریدی و نیمی از آن‌ها پلاگین‌هیبریدی هستند. این لیست با مدل پایهٔ E200 بنزینی محرک عقب با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و E200d دیزلی با ۱۹۷ اسب بخار قدرت آغاز می‌شود که برای دومی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. هردو موتور از سیستم هیبریدی خفیف با استارت ژنراتور یکپارچه بهره می‌برند که به‌طور موقت ۲۳ اسب بخار به قدرت اضافه می‌کند.

مدل‌های پلاگین‌هیبریدی هم E300e و E400e هستند که هردو از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند. مدل اول که در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است، به یک موتور الکتریکی ۱۲۹ اسب بخاری مجهز است که مجموع خروجی را به ۳۱۳ اسب بخار می‌رساند و امکان پیمودن تا صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. در E400e که فقط به‌صورت چهارچرخ محرک ارائه می‌شود، به لطف یک موتور الکتریکی بزرگ‌تر، مجموع قدرت به ۳۸۱ اسب بخار می‌رسد. این مدل تا پیش از معرفی نسخه‌های AMG در اواخر امسال، سریع‌ترین عضو خانوادهٔ E کلاس در اروپا خواهد بود و ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این سدان آلمانی در ایالات‌متحده اما فقط در دو مدل هیبریدی خفیف E350 و E450 عرضه می‌شود. E350 از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که E450 به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. سیستم تعلیق استاندارد E کلاس از نوع فولادی سنتی است اما امکان سفارش تعلیق بادی هم وجود خواهد داشت. علاوه بر این پکیج تکنولوژی هم قابل سفارش است که کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب را به همراه دارد. نسل جدید مرسدس بنز E کلاس اواخر امسال برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

www.aparat.com/video/video/embed/videohash/vLHua/vt/frame?t=1

منبع:پدال