پس از معرفی هاچبک اسپرت آسترا GSe، حالا اوپل با رونمایی از کراساوور گرندلند GSe، خانوادهٔ محصولات پرفورمنس خود را گسترش داده است. البته این نسخه که از قوی محرکهٔ پلاگینهیبریدی استفاده میکند، از گرندلند پلاگینهیبریدی معمولی قویتر نیست اما بهمنظور ارائهٔ هندلینگ بهتر از تنظیمات شاسی اسپرتتری بهره میبرد و برای متمایز شدن از نسخههای معمولی نیز تغییرات ظاهری جزئی را تجربه کرده است.
گرندلند GSe حال و هوای اسپرت خود را در ظاهر با رینگهای ۱۹ اینچی الهام گرفته از کانسپت مانتا GSe، یک دیفیوزر جدید و نشان GSe روی درب صندوق نشان میدهد. علاوه بر این، امکان سفارش کاپوت مشکیرنگ هم وجود دارد که با ورودیهای هوای روی سپر جلو، صفحات محافظ زیر سپرها، قاب آینههای جانبی، سقف، اسپویلر عقب و رینگهای مشکیرنگ مطابقت خواهد داشت. در داخل خودرو نیز شاهد صندلیهای اسپرت با روکش آلکانترا هستیم که بدون کاهش راحتی، بهتر از بدن سرنشینان حمایت میکنند.
این کراساوور اسپرت همچنین از سیستم تعلیق و تنظیم فرمان خاص GSe بهره میبرد. مهندسان اوپل سیستم تعلیق مکفرسون جلو و چند اتصالی عقب را با کمکفنرهای جدید Koni FSD سفتتر کردهاند. به گفتهٔ اوپل، شاسی اسپرتتر این خودرو در هنگام ترمز گیریهای شدید، پیچها و سرعتهای بالا موجب بهبود پاسخدهی و پایدار خودرو میشود.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، گرندلند GSe از همان قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی چهارچرخ محرک مدل گرندلند Hybrid4 استفاده میکند که شامل یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۶ لیتری توربو، یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، یک پکیج باطری و دو موتور الکتریکی میشود. مجموع خروجی این سیستم ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور است. به لطف این نیرو، کراساوور اسپرت اوپل ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
منبع:پدال
دیدگاه خود را بنویسید