مرسدس‌بنز در اقدامی عجیب تنها یک دستگاه مرسدس‌بنز کلاس S را به نزدیک‌ترین نمایندگی خود فراخوانده است. خودروی موردبحث، یک دستگاه S 500 است و مشکل آن، نقص در نصب درست داشبوردش عنوان شده؛ به این صورت که «وزارت ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا» می‌گوید که قطعه این داشبورد به‌درستی نصب نشده و ممکن است درصورت تصادف از جا دربیاید.

مشکل یادشده شاید در نگاه اول چندان جدی به نظر نرسد اما خطرناک‌تر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت؛ چراکه درصورت بروز سانحه، ممکن است در عملکرد کیسه‌هوای سرنشین جلو مشکل ایجاد کند و احتمال آسیب را افزایش دهد. مرسدس‌بنز اعلام کرده که مشکل این کلاس S را به‌صورت رایگان برطرف خواهد کرد. خودروساز آلمانی در ادامه از سایر مالکان نگران لوکس‌ترین محصول خود دعوت می‌کند تا درصورت تمایل برای بررسی خودرویشان، با مرکز خدمات سازمان مربوطه تماس بگیرند.

این فراخوان تک عددی در ادامه تحقیقات کنترل کیفی مرسدس‌بنز در بهار سال ۲۰۲۲ انجام شده است. متخصصان براساس داده‌های موجود متوجه شده بودند که اتصال قطعه داشبورد برای نگهداری آن سر جایش به اندازه کافی مقاوم نیست پس مرسدس‌بنز مشکل را در خط اسمبلی و مونتاژ خود رفع کرد؛ با این وجود، یک خودروی معیوب در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۲ از زیر دست متخصصان تیزبین مرسدس‌بنز گذر کرد و به دست مشتری رسید.

مرسدس‌بنز هم‌اکنون چندین فراخوان جاری دیگر هم دارد که روی مشکلات جدی‌تری تمرکز دارند و این‌بار شامل گروه بزرگی از محصولات این خودروساز می‌شوند؛ برای نمونه می‌توان به فراخوان شاسی‌بلندهای GLE و GLS اشاره کرد که با مشکل لقی پیچ‌های سیستم فرمان مواجه هستند. چنین مشکلی می‌تواند نهایتا منجربه کار نکردن فرمان در حین رانندگی شود.

فراخوان‌ها تنها به خودروهای معمولی این شرکت ختم نشده و نمونه‌های عملکرد بالای AMG نیز برای رفع مشکل نصب ناقص کنسول میانی فراخوانده شده‌اند. به ۱۱ مالک سدان AMG GT 53 و ۶۳ توصیه شده تا برای رفع این مشکل به‌صورت رایگان به نزدیک‌ترین نمایندگی مرسدس‌بنز مراجعه کنند.

همان‌طور که همه می‌دانیم، فراخوان‌ها نه تنها مایه ضعف یک شرکت محسوب نمی‌شوند بلکه سطح اطمینان و اعتبار کاربران را نسبت‌به خودروساز افزایش می‌دهند؛ چراکه شرکت فروشنده با این‌کار، نشان می‌دهد که ایمنی مشتری برایش در درجه اول قرار دارد. حرکت نسبتا تبلیغاتی مرسدس‌بنز برای فراخواندن یک خودرو به‌صورت عمومی نیز روی همین مسئله تاکید دارد تا جلوه مشتری‌مداری ستاره آلمانی در چشم مشتریان، پرفروغ‌تر و درخشان‌تر باشد.

منبع:پدال