فولکس واگن گلف واگن یا استیشن شاید به اندازه برادر هاچبک خود شناخته شده یا محبوب نباشد اما قطعاً برخی نمونههای آن با تیونینگ فوقالعاده وجود دارند که ضربان قلب را بهشدت بالا میبرند. برای مثال این خودرو را در نظر بگیرید که از یک توربوی بسیار بزرگ استفاده میکند و قدرت ۱۰۸۰ اسب بخاری دارد! برای لذت بردن از صدای این گلف واگن نسل چهارمی پیشنهاد میکنیم صدای سیستم خود را در بالاترین حد قرار دهید.
به گزارش پدال و به نقل از motor1، خودروی موردبحث در کشور دانمارک ارتقا یافته و سازنده آن تلاشهای زیادی انجام داده است. او از قوای محرکه گلف R32 استفاده کرده که در واقع نسخه چهار چرخ محرک از نسل چهارم گلف محسوب میشود؛ اما این تنها آغاز کار بوده است. گلف نسل R32 بهصورت استوک با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری تنفس طبیعی تولید شد اما با تغییراتی که رخ دادهاند حجم این نیروگاه آهنین به ۳.۳ لیتر رسیده و البته بخشهایی همچون میللنگ، یاتاقانها و پیستونها نیز ارتقا یافتهاند. یک توربوی بزرگ گرت G42-1450 نیز نصب شده است.
گیربکس هم از نسل پنجم گلف به عاریت گرفته شده اما نصب آن به این راحتیها نبوده است. راننده در زمان کروز کردن با خودرو مجبور به استفاده از کلاچ بوده اما در تخت گاز کامل چنین چیزی میسر نیست. برای هماهنگی با قدرت عظیم پیشرانه نیز دیفرانسیلهای لغزش محدود هالدکس در جلو و عقب نصب شدهاند. ترمزها نیز از آئودی RS4 سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ گرفته شدهاند. در سیستم تعلیق هم از فنرهای پیچشی V3 شرکت KW استفاده شده است. تخت گاز رفتن با این هیولا کاملاً هیجانانگیز خواهد بود. در این ویدئو میتوانید فشرده شدن سرنشینان به صندلیهای خود را ببینید هرچند آنها به وضوح از تجربه سواری با این استیشن آتشین لذت میبرند!
همین کانال یوتیوبی یک ویدئوی جداگانه از مسابقه گلف موردبحث با آئودی RS3 تیون شده ۸۳۰ اسب بخاری را منتشر کرده است. شاید فکر کنید تفاوت قدرت ۲۵۰ اسب بخاری باعث مزیت زیاد فولکس واگن شود اما اوضاع پیچیدهتر از آن چیزی خواهد بود که فکر میکنید. توربوی بزرگ گلف نمیتواند از زمان لانچ درگیر شود و بنابراین آئودی کمتوانتر در مسافت ۴۰۰ متر سریعتر خواهد بود. این مسابقه بهصورت رولینگ نیز برگزار میشود اما در این صورت نیز فولکس واگن گلف واگن نمیتواند RS6 را شکست دهد.
منبع:پدال
دیدگاه خود را بنویسید