فولکس واگن لاماندو ۵XL یکی از عجیب‌ترین خودروهایی است که در چند وقت اخیر دیده‌ایم؛ اما قبل از آنکه به این خودرو بپردازیم بهتر است کمی به عقب بازگشته و پیشینه آن را بررسی کنیم. ژرمن‌ها یک سدان کامپکت را در چین با نام لاماندو L عرضه می‌کنند که قرار است نسخه اسپرت تر از جتا باشد. در واقع تولید این خودرو مشابه حرکتی است که فولکس واگن با تولید آرتئون در مقابل پاسات انجام داد؛ و همانند رابطه آرتئون و پاسات، لاماندو L فاصله بین محوری طویل‌تری نسبت به جتا یا ساگیتار در چین دارد. البته یکی از کاربران شبکه تیک‌تاک از ابعاد ادعایی این خودرو راضی نبوده و تصمیم گرفته مدلی بزرگ‌تر را بسازد.

این کاربر خودروی خود را فولکس واگن لاماندو ۵XL می‌نامد و شاید در نگاه اول آن را محصول برنامه فتوشاپ بنامید اما ظاهراً با خودرویی واقعی روبرو هستیم. این کاربر برای اثبات واقعی بودن خودروی خود محفظه پیشرانه و فضای اضافی موجود در آن را به نمایش می‌گذارد. این محصول عجیب‌وغریب پهنای حدود ۳ متری دارد و در واقع پهنای آن تقریباً دو برابر لاماندو L با ابعاد استاندارد ۱.۸۳ متری است. در واقع خود لاماندو L استاندارد هم اندکی پهن‌تر از جتاست. کاربر موردبحث با تولید این خودرو معنای کاملاً جدیدی به عبارت “پهن‌پیکر” بخشیده و البته از این فضای اضافی هم به خوبی استفاده می‌کند. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، بجای وجود دو صندلی در جلو و سه صندلی در عقب، فولکس واگن لاماندو ۵XL از یک صندلی راننده و یک نیمکت دونفره در جلو و دو صندلی اضافی در عقب سود می‌برد. به این ترتیب ظرفیت کل این خودرو به ۸ نفر می‌رسد هرچند سازنده می‌گوید ۱۰ نفر بدون هیچ مشکلی سوار خودرو شده‌اند.

در کل باید گفت هنر سازنده در این خودرو بسیار خوب تجلی یافته و هم بدنه و هم کابین ظاهری مشابه استانداردهای کارخانه‌ای را دارند. همچنین اکثر قطعات اضافه شده به خودرو هماهنگی خوبی باهم دارند. علیرغم افزایش قابل‌توجه پهنای لاماندو ۵XL، بدنه خودرو تقارن خود را حفظ کرده است؛ اما با تمامی این تفاسیر مطمئن نیستیم که سواری خودرو چگونه خواهد بود زیرا در کلیپ مربوط به پیشرانه می‌بینیم که ظاهراً چرخ سمت سرنشین جلو ارتباطی با شفت ندارد. شاید این خودرو هم‌اکنون نیرو را فقط به یک چرخ انتقال می‌دهد و یا اینکه طراحی دیگری دارد ولی در هر صورت حرکت خودرو نسبتاً کند خواهد بود؛ اما صرف‌نظر از قوای محرکه و انتقال قدرت پیشرانه، اگر لاماندو ۵XL محصولی واقعی باشد با یک خودروی کاملاً منحصربه‌فرد روبرو خواهیم بود.

منبع:پدال