نویسنده: ابوالقاسم اسلامی (منبع: زومیت)
تیم فرمول یک مرسدس-ایامجی پتروناس از خودروی W12 برای شرکت در فصل ۲۰۲۱ رونمایی کرد؛ لوئیس همیلتون و والتری بوتاس در فصل جدید با این خودرو رانندگی میکنند.
مرسدس-ایامجی پتروناس از خودروی W12 در کارخانه برکلی برای حضور در فصل جدید فرمول یک رونمایی کرد. این تیم امیدوار است بتواند با خودروی جدید، هشتمین عنوان قهرمانی متوالی در جهان را به دست آورد.
به گزارش مرسدسبلاگ، Mercedes-AMG F1 W12 E Performance نام کامل خودروی مسابقهای این تیم در فصل ۲۰۲۱ است که لوئیس همیلتون و والتری بوتاس با آن رانندگی میکنند. این اولین خودرویی است که از عنوان «E Performance» در نام خود استفاده میکند؛ این عنوان در تمام خودروهای هیبریدی مرسدس-AMG در آینده نشان داده خواهد شد. نشان AMG نیز جایگزین الگوی ستارهای مرسدس بنز میشود. برجستهترین رنگ در بدنهی خودرو که نماد همکاری با پتروناس تلقی میشود، سبز خواهد بود که روی بالهای عقب و جلو، دماغه، آینهها و محافظ هیلو (halo) باقی مانده است. نوارهای موازی سبز و نقرهای، نماد بیش از یک دهه همکاری مرسدس بنز و پتروناس، در کنارههای این خودرو خودنمایی میکنند.
خودروی W12 از فناوری اثباتشده و قبلی خود همراه تغییرات آیرودینامیک در خور توجه، بهویژه در کف بهره میبرد. سیستم تعلیق، سیستم خنککاری و پاور یونیت جدید نیز در این فهرست وجود دارند. خودروی جدید W12 مرسدس ایامجی پتروناس نتیجه روزهای کاری طولانی تا اواخر شب، تصمیمات سخت و ضربالاجل است. توتو ولف، مدیر تیم مرسدس در این زمینه گفت:
ما هر ساله تمرکز خود را روی موارد خاصی تنظیم و اهداف صحیحی تعیین میکنیم. این ممکن است ساده به نظر برسد؛ اما واقعا سخت است و احتمالاً به همین دلیل هیچ تیم ورزشی با هفت عنوان متوالی قهرمانی جهان وجود ندارد. خیلی مسائل میتوانند اتفاق بیفتند و بسیار طبیعی است که به موفقیت عادت کنیم و بنابراین بهسختی برای آن مبارزه نکنیم.
تیم مرسدس برای دومین فصل متوالی، بهعنوان تعهدی در بهبود تنوع رنگهای اقوام و ملل مختلف، رنگ اصلی سیاه را برای خودرویش انتخاب کرد. W12 برای اولین بار در تاریخ ۱۲ مارس، در روز افتتاحیه تستهای پیش فصل در بحرین، به مسابقه میرسد.
مقررات جدید فرمول یک
آییننامهی جدید به خودروها اجازه میدهد ۶ کیلوگرم سنگینتر باشند. سیستم فرمان DAS مرسدس ممنوع شده است؛ بنابراین مهندسان این تیم مشغول رعایت استاندارد جدید برای توسعه مرسدس-ایامجی W12 بودند. محدودیتهای جدید تست آیرودینامیک (ATR) از سال جاری اجرایی میشود. زمان کلی اختصاص دادهشده برای آزمایش تونل باد و آزمایش CFD نیز کمتر میشود.
تیمها بسته به موقعیت خود در جدول فصل گذشته، کم و بیش به ابزارهای آیرودینامیک دسترسی دارند؛ بنابراین مرسدس ایامجی پتروناس به دلیل عنوان قهرمانی سال گذشته، در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با تیم ردهی آخر ۲۲ درصد دسترسی کمتری دارد. کارخانه پیرلی تایر تولید شده جدید و بادوامتری در فصل جدید به پیست میآورد. جیمز آلیسون، مدیر فنی این تیم میگوید «تایر جدید کمی کندتر، اما سازگار است.»
از سال ۲۰۲۱، تیمها فقط قادر خواهند بود تنها یکی از مشخصات عملکردی سختافزارها را در طول فصل تغییر بدهند. پیشرانههای F1 اکنون سوخت E10 (شامل بنزین همراه با ۱۰ درصد اتانول) دریافت میکنند. این اولین فصلی است که تیمها با محدودیتهای هزینه مواجه میشوند. بودجه همه تیمهای فرمول ۱ نباید بیش از ۱۴۵ میلیون دلار باشد. از فصل ۲۰۲۱، هر تیم با محدودیت بودجه سالانه معادل ۱۷۵ میلیون دلار برای ۲۱ مسابقه روبهرو میشود؛ بهازای هر مسابقه بیشتر یا کمتر از ۲۱ گرندپری، به این بودجه یک میلیون دلار اضافه یا کم خواهد شد.
دیدگاه خود را بنویسید