برنامه‌های الکتریکی‌سازی ب‌ام‌و در حال پیشروی است و در سال ۲۰۲۵ اولین پلت‌فرم الکتریکی این شرکت بنام Neue Klasse یا کلاس جدید معرفی خواهد شد؛ بنابراین، سبد محصولات ب‌ام‌و تغییراتی اساسی را تجربه خواهد کرد. یکی از مدل‌هایی که ممکن است در آیندهٔ باواریایی‌ها جایی نداشته باشد، کراس‌اوور X4 است. به گفتهٔ برخی منابع، برنامهٔ توسعهٔ نسل بعدی این خودرو لغو شده است زیرا میزان فروشی که برای X4 بنزینی جدید پیش‌بینی شده برای بازگشت سرمایه بسیار کم است.

در ابتدا قرار بود نسل بعدی X4 برنامه‌ای مشابه X3 داشته باشد یعنی ساخت یک نسخهٔ درون‌سوز بر اساس نسخهٔ بروز شدهٔ پلت‌فرم CLAR و ساخت نسخهٔ الکتریکی روی پلت‌فرم کلاس جدید اما حالا به نظر می‌رسد فقط نسخهٔ الکتریکی iX4 بتواند خط تولید را ببیند. طبق شایعات، این X4 تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۶ روی خط تولید کارخانهٔ مجارستان خواهد رفت. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، پلت‌فرم الکتریکی کلاس جدید ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۵ با خودرویی در کلاس سری ۳ و یک کراس‌اوور معرفی خواهد شد. این کراس‌اوور احتمالاً iX3 است و یک سال بعد در سال ۲۰۲۶ نیز iX4 از راه خواهد رسید.

تمام مدل‌هایی که روی پلت‌فرم کلاس جدید ساخته می‌شوند از باطری‌های Gen6 یا نسل ششم استفاده خواهند کرد. این باطری‌ها ۳۰ درصد برد و سرعت شارژ بیشتری خواهند داشت درحالی‌که هزینهٔ تولید آن‌ها ۵۰ درصد کمتر است. همچنین سلول‌های استوانه‌ای این باطری‌ها نسبت به نمونه‌های کنونی، تولید CO2 را در طول فرایند ساخت تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهند. این باطری‌ها با همکاری شرکت‌های چینی CATL و Eve Energy ساخته خواهند شد و تخمین زده می‌شود که تا ۲۰ درصد وزن کمتری نسبت به باطری‌های کنونی داشته باشند.

با افزایش قابل‌توجه سرعت شارژ این باطری‌ها، انتظار می‌رود محصولات الکتریکی کلاس جدید ب‌ام‌و از قابلیت شارژ حداکثر ۲۷۰ کیلوواتی برخوردار باشند. این باطری‌ها نیکل بیشتر و کبالت کمتری دارند و بسته به کاربرد، در دو ارتفاع مختلف ساخته می‌شوند. همچنین به گفتهٔ ب‌ام‌و، باطری‌های نسل ششم حتی پس از ۱۰ سال استفاده همچنان بیش از ۸۰ درصد از عملکرد خود را حفظ خواهند کرد.

منبع:پدال