بیامو M3 و M4 از نظر سواری و اهمیت به راننده بسیار خوب هستند و به همین خاطر اکثر خریداران اهمیتی به جلوپنجره آنها نمیدهند. در واقع آمار فروش خانواده سری ۴ در آمریکا طی سهماهه ابتدایی سال جاری به حدی خوب بوده که بیشتر از کل فروش این خودرو در سال ۲۰۲۱ است و شاید در آینده رکوردهای جدیدی نیز جابجا شود. با این وجود برخی خریداران بیامو M4 علاقهای به جلوپنجره بزرگ این خودرو نخواهند داشت و اینجاست که آدرو وارد میدان میشود. آدرو نام خود را از عبارت Aerodynamic Development Race Optimization گرفته و در کالیفرنیا فعالیت میکند. کیت سپر و آیرودینامیک این شرکت شامل سپر، لبه جلو، رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب و بال عقب است و جذابیت خاصی به محصولات بیامو میبخشد.
اولین چیزی که با دیدن این کیت روی M4 متوجه خواهید شد نسخه بازنگری شده از جلوپنجره ژرمنها خواهد بود. دیویس یانگ ون لی مؤسس آدرو میگوید هرگونه تغییر در ظاهر M4 با توجه به ترکیب کلی خودرو و عناصر استوک آن صورت میگیرد. او اظهار داشت ترکیب دوربینها و حسگرها در واحد TPO باعث شدهاند فضای بسیار کمی برای طراحی قطعات جدید باقی بماند. البته همین بازنگری آدرو تفاوت بزرگی ایجاد کرده و حتی باعث شده رنگ تیرهتر در خودروی مشاهده شده ابعاد بزرگ جلوپنجره را پوشش دهد.
بد نیست بدانید لی تجربه زیادی در این زمینه دارد. وقتی سری به صفحه مجازی آن بزنید ۱۰ سال سابقه طراحی ارشد ریویان و حضور در مرکز فنی هیوندای و کیا آمریکا و مرسدس بنز را خواهید دید. او در طراحی کانسپت مرسدس-مایباخ ویژن ۶ نقش داشته است. لی به خوبی میداند که چه چیزهایی برای طراحی یک قطعه افترمارکتی لازم است و همین موضوع را به خوبی میتوان در بیامو M4 آدرو دید. او خاطرنشان میسازد:
شرکتهای زیادی تلاش کردند تا نمای جلوی این خودرو را تغییر دهد و در زمان بازنگری فهمیدند که تغییر این سپر کار زیادی میطلبد زیرا از نوع پلاستیکی با تزریق خاص است و باید چند هزار دلار را صرف تولید آن بکنند؛ اما از نظر ما این تغییر ارزش سرمایهگذاری را داشت. نه تنها از نظر فروش بلکه از نظر ارائه یک اثر خاص و اعلام وجود.
خود این سپر که آدرو ارائه کرده ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد و برای باقی کیت آدرو نیز باید حدود ۸ هزار دلار پرداخت کرد.
منبع:پدال
دیدگاه خود را بنویسید