آنچه باعث سورپرایز ما می‌شود تصمیم مجری این کانال در تعویض فراری ۸۱۲ سوپرفست خود با بی‌ام‌و سری ۷ نسل قبلی است، دو خودرویی که هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند. به‌هرحال باید گفت این سری ۷ مشکی‌رنگ از پکیج M اسپرت سود برده و فاصله بین محوری استاندارد را داراست.

بی‌ام‌و ۷۵۰i موردبحث اوایل سال ۲۰۲۰ تولید شده و از نمونه فیس لیفت شده است که جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ و نوار نورانی پهن در عقب جزو ویژگی‌های شاخص آن به شمار می‌روند. حس می‌کنیم تریم شادولاین باعث شده جلوپنجره خودرو کمتر به چشم بیاید مخصوصاً وقتی‌که این قطعه با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر نسخه M اسپرت ترکیب می‌شوند اوضاع کلی بخش جلوی خودرو بهتر خواهد بود.

اگرچه بی‌ام‌و ۷۵۰i xDrive استاندارد سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد اما محدود کننده سرعت خودروی موردبحث ما حذف شده تا پیشرانه ۸ سیلندر آن پتانسیل‌های کامل خود را به نمایش بگذارد. با وجود قدرت ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر، بی‌ام‌و سری ۷ کد G11 توانایی‌های خود را به نمایش می‌گذارد. جای تعجبی ندارد که این خودرو بدون زحمت و در آرامش کامل به سرعت‌های بالاتر می‌رسد. در واقع خودروی موردبحث در بخش‌های با ترافیک پایین اتوبان‌ها به سرعت احساس‌برانگیز ۳۲۱ کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده است.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بی‌ام‌و که با کد N63 شناخته می‌شود همچنان در محصولات بی‌ام‌و، آلپینا و رنجروور جدید بکار می‌رود. متأسفانه قوانین سخت‌گیرانه اروپا باعث شده‌اند بی‌ام‌و از این نیروگاه آهنین در جدیدترین نسل سری ۷ بازار اروپا استفاده نکند. به همین خاطر خودروهای ۷۳۵i و ۷۴۰i در اروپا عرضه نمی‌شوند و گزینه‌های باقی مانده از نوع دیزلی و پلاگین هیبریدی و مدل تمام برقی i7 است. جدیدترین نسل این سدان لوکس همچنین وداعی دردناک با پیشرانه ۱۲ سیلندر داشته است و دیگر خبری از مدل M760i در هیچ بازاری نیست.

منبع:پدال