همگی از تاریخچه بلند و غنی بی‌ام‌و آگاهی داریم و با مدل‌‎های گوناگون آن از خودروهای اسپرت گرفته تا شاسی‌بلندها و سدان‌های لوکس آشناییم. این برند آلمانی با بهبود سخت‌افزار و نرم‌افزار مدل‌های گوناگونش در تلاش است تا در رقابت بازار داغ خودرو حرفی برای گفتن داشته باشد؛ بنابراین تا زمانی که کسی حاضر به پرداخت هزینه موردنیاز باشد، همیشه یک بی‌ام‌و جدید و خوب در بازار وجود دارد که بتوان آن را خریداری کرد.

با این وجود و برخلاف تصور عموم، ظاهرا بی‌ام‌و عطش چندانی برای تحمیل مدل‌های جدیدش به مشتریانش ندارد؛ چراکه معتقد است که این کار برای محیط‌زیست آسیب‌ساز به شمار می‌رود. اظهار این بیانیه از سوی مدیران ارشد این شرکت کمی تعجب‌آور است؛ اخیرا مدیر بخش پایداری این برند، «مونیکا درانی»، در لندن به بیان روش‌های موجود برای کاهش ضررهای ناشی از صنعت خودرو در محیط‌زیست پرداخته است.

درانی معتقد است که بهتر است که مردم خودروهای تازه کنونی‌شان را نگه دارند و آن‌ها که مدل‌های قدیمی‌تری دارند به‌جای خرید نمونه‌های صفرکیلومتر و تازه به تقویت و بهبود خودروهایشان بپردازند. او در این‌باره توضیح می‌دهد:


ما باید درباره طولانی‌تر کردن عمر خودروها فکر کنیم؛ باید به‌جای داشتن یک بازار دست‌دوم برای فروش خودورهای کارکرده به یکدیگر، عمر خودروهایمان را افزایش دهیم.

فکر ما این است که شما بتوانید فضای داخلی خودروتان را را به‌روزرسانی کنید. برای رسیدن به این هدف به مهارت‌های جدید در بازار پس‌ازفروش محصولاتمان و طراحی صندلی‌های جداشونده نیاز داریم. سرانجام و در ادامه به خودرویی می‌رسیم که کارکرده محسوب می‌شود اما شبیه به یک مدل جدید است.


مسلما نظرات درانی با مخالفت‌های گوناگون متخصصان صنعت خودرو روبه‌رو خواهد شد اما به‌طور کلی، تمرکز یک شرکت و اعضای ارشد آن روی هدف‌های ارزشمندتر از درامدزایی مایه خوشحالی است. افراد بسیاری هستند که به بهبود خودروهای قدیمی علاقه فراوانی دارند. درکنار آن، بازار قطعات نو و دست‌دوم همچنان داغ است و در سراسر جهان به آن توجه زیادی می‌شود. اگر یک تامین‌کننده در این راه قدم بردارد قطعا با بازخورد مثبت روبه‌رو خواهد شد.

درانی در ادامه اظهاراتش در لندن گفت که صنعت خودرو نمی‌تواند تمام افراد را به استفاده از خودروهای مشترک و سیستم حمل‌ونقل عمومی سوق دهد؛ بنابراین همچنان تقاضای زیادی برای خودروهای شخصی خواهد بود و تغییر این رویه چندان محتمل نیست. نظر شما درباره اظهارات درانی چیست؟ شما آینده صنعت را در کدام جهت می‌بینید؟!

منبع:پدال