لوازم یدکی بنز

بلبرینگ چرخ جلو C240

از {{model.count}}

بلبرینگ چرخ جلو W203

تعداد
نوع
3,500,000
3,000,000 تومان
تخفیف
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
  • {{value}}
مقایسه
کمی صبر کنید...

بلبرینگ چرخ جلو (Front Wheel Bearing) برای خودروی بنز C240، یک جزء حیاتی در سیستم تعلیق و انتقال قدرت است. این بلبرینگ در توپی چرخ (Wheel Hub) قرار می‌گیرد و وظیفه اصلی آن، تحمل بار شعاعی و محوری وارد شده به چرخ در حین حرکت است. همچنین، این بلبرینگ امکان چرخش آزاد و روان چرخ با کمترین اصطکاک را فراهم می‌کند. در خودروهای مدرن مانند بنز C240، بلبرینگ‌ها معمولاً از نوع توپی چرخ یکپارچه (Integrated Wheel Hub Assembly) هستند که شامل بلبرینگ، توپی و گاهی اوقات مجموعه سنسور ABS می‌شود.

لوازم یدکی بنز

لوازم یدکی بنز

به صورت تخصصی استوک و آکبند

ویژگی‌های کلیدی:

  • تحمل بار: طراحی شده برای تحمل وزن خودرو و نیروهای جانبی ناشی از پیچیدن و ناهمواری‌های جاده.
  • کاهش اصطکاک: فراهم کردن چرخش روان و کم‌صدا چرخ‌ها، که به بهبود مصرف سوخت و عملکرد سیستم تعلیق کمک می‌کند.
  • یکپارچگی (در مدل‌های جدید): اغلب به صورت یک مجموعه کامل توپی چرخ عرضه می‌شود که شامل بلبرینگ، کاسه نمد، و گاهی اوقات حلقه دندانه‌دار سنسور سرعت چرخ (ABS/ESP) است.
  • دوام بالا: ساخته شده از فولاد آلیاژی مخصوص و با کیفیت برای اطمینان از طول عمر بالا در شرایط مختلف رانندگی.
  • روانکاری: بلبرینگ‌ها از قبل با گریس مخصوص روانکاری شده و مهر و موم شده‌اند تا از ورود گرد و غبار و رطوبت جلوگیری شود.

علائم خرابی:

  • صداهای غیرعادی: شنیدن صدای “وزوز”، “غرش” یا “تق تق” که با افزایش سرعت خودرو شدت می‌یابد یا با تغییر جهت (فرمان دادن به چپ یا راست) تغییر می‌کند. این صدا معمولاً از سمت چرخ معیوب شنیده می‌شود.
  • لرزش: احساس لرزش در فرمان یا کل خودرو، به خصوص در سرعت‌های بالا.
  • لق شدن چرخ: در موارد پیشرفته‌تر، ممکن است چرخ در جای خود لق بزند و با تکان دادن آن به جلو و عقب، لقی محسوس باشد.
  • داغ شدن توپی چرخ: پس از طی مسافتی، داغ شدن بیش از حد توپی چرخ می‌تواند نشانه‌ای از اصطکاک زیاد ناشی از خرابی بلبرینگ باشد.
  • روشن شدن چراغ هشدار ABS/ESP: اگر بلبرینگ یکپارچه همراه با سنسور ABS باشد، خرابی بلبرینگ یا سنسور می‌تواند باعث روشن شدن چراغ‌های هشدار مربوطه در صفحه کیلومتر شود.

نکات نگهداری و نصب:

  • تشخیص دقیق: اطمینان از اینکه صدا یا لرزش ناشی از بلبرینگ چرخ است و نه از سایر اجزای سیستم تعلیق (مانند سیبک، گردگیر پلوس، یا لنت ترمز).
  • تعویض به صورت جفت: توصیه می‌شود بلبرینگ‌های چرخ جلو (و همچنین عقب) به صورت جفت تعویض شوند، یعنی اگر بلبرینگ سمت راست خراب است، بلبرینگ سمت چپ نیز (حتی اگر علائم خرابی نداشته باشد) تعویض گردد تا از بروز مشکل مشابه در آینده نزدیک جلوگیری شود.
  • استفاده از ابزار مخصوص: تعویض بلبرینگ چرخ، به خصوص در سیستم‌های یکپارچه، نیاز به ابزار مخصوص (مانند پرس هیدرولیک) و دقت بالا دارد. بهتر است این کار توسط تعمیرکاران ماهر و با استفاده از ابزار مناسب انجام شود.
  • استفاده از قطعات با کیفیت: انتخاب بلبرینگ یا مجموعه توپی چرخ با کیفیت بالا (ترجیحاً برندهای معتبر یا قطعات اصلی مرسدس بنز) برای اطمینان از دوام و عملکرد صحیح حیاتی است.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...