تقریباً یک‌سال پس از معرفی برابوس 800، نسخه تقویت شده از E63 S با 800 اسب­‌بخار قدرت، برابوس به سراغ یکی دیگر از محصولات AMG رفته و محصولی قدرتمند را معرفی کرده است.

تیونر آلمانی اکنون یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری را با تراش بلوک سیلندر به حجم 4.5 لیتر رسانده و با نصب پیستون‌های بزرگتر، میل­‌لینگ سفارشی، 8 شاتون جدید، یک جفت توربوشارژر با حداکثر بوست 1.4 بار و در نهایت اتصال این مجموعه به سیستم اگزوز از جنس استیل ضدزنگ، توان مرسدس E63 را به سطحی جدید ارتقاء داده است.

خروجی این پیشرانه 8 سیلندر 4.5 لیتری توئین توربو به 888 اسب‌­بخار قدرت و 1250 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است، که به ترتیب در 6200 و 2900 دور در دقیقه، قابل دسترس خواهد بود. البته به منظور حفاظت از سیستم انتقال قدرت، گشتاور به صورت الکترونیکی به 1050 نیوتن‌متر محدود شده است، اما به هرحال این سدان آلمانیمی‌تواند ظرف تنها 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. زمان لازم برای دستیابی به سرعت 200 و 300 کیلومتر برساعت این خودرو نیز به ترتیب 9.7 و 23.9 ثانیه اعلام شده است.

حداکثر سرعت نیز به منظور ایمنی تایرها به 330 کیلومتر برساعت محدود شده است، اما همچنان با خودروهای سوپراسپرت برابری می­‌کند. حالا که صحبت از تایرها به میان آمد، باید اشاره کنیم که E63 S روی رینگ‌های 21 و 22 اینچی با تایرهای 265/30ZR21 و 305/25ZR22 ساخت کانتیننتال در محورهای جلو و عقب قرار گرفته است.

ظاهر E63 S به واسطه رنگ مشکی بدنه و کاهش 20 میلی‌متری ارتفاع، تغییر کرده است، درحالی‌که فضای کابین هم بنابر درخواست مشتری طراحی خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد (منبع: وب سایت باما)


www.almanyadak.com