مرسدس بنز آماده معرفی نسخه برقی G کلاس با نام EQG می‌شود و به همین خاطر برخی ویژگی‌های آن همچون آفرود قدرتمند و همیشگی این خودرو را برجسته کرده است. در این ویدئو می خواهیم توانایی های آفرود محصول برقی ژرمن ها را تماشا کنیم.

با معرفی خودروی تمام برقی مرسدس بنز EQG در سال ۲۰۲۴ دیگر خبری از پیشرانه‌های درون‌سوز پرمصرف در دل این خودرو نخواهد بود. تا زمان معرفی خودروی موردبحث باید تست‌های زیادی انجام شود تا آفرودر چهار موتوره و آرام مرسدس بتواند توانایی‌های خود را اثبات کند. به تازگی یکی از کانال‌های محبوب یوتیوب ویدئویی از EQG را منتشر کرده است. در این ویدئو شاسی‌بلند بدون آلایندگی مرسدس در مرکز تجربه گراز اتریش حضور یافته است یعنی جایی که نسخه درون‌سوز G کلاس از سال ۱۹۷۹ تاکنون تولید می‌شود.

مرسدس بنز EQG

اگرچه EQG برقی در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد اما می‌توانیم توانایی‌های قابل‌توجه آن در بالا رفتن از پله‌ها و صخره‌ها را تماشا کنیم. این خودرو همچنین چرخش تانک مشهور را نیز با دونات زدن در یک نقطه انجام می‌دهد. مرسدس بنز EQG حتی به‌صورت دنده‌عقب از یک شیب عبور می‌کند تا مزیت‌های گشتاور آنی پیشرانه‌های برقی را به رخ بکشد. خودروی موردبحث دومین محصول برقی مرسدس پس از SLS الکتریک درایو با چهار پیشرانه برقی خواهد بود. در ادامه ویدئو شاهد طراحی جعبه‌ای شکل مشهور G کلاس هستیم هرچند برخی تغییرات ملایم در EQG دیده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به عناصر بادی قوس چرخ های عقب برای راندمان آیرودینامیکی بهتر اشاره کرد. از آنجایی که در این خودرو خبری از پیشرانه درون‌سوز و همچنین خنک کاری آن نخواهد بود بنابراین جلوپنجره EQG مشابه سایر مدل‌های EQ است. همچنین استفاده از مجموعه باتری در بخش زیرین باعث ایجاد کف تخت خودرو شده که باعث بهبود عبور جریان هوا می‌شود.

مرسدس بنز EQG پروتوتایپ

مرسدس داشبورد را نیز پوشانده و بنابراین احتمال دارد برخی تغییرات نسبت به G کلاس اعمال شود هرچند تصاویر جاسوسی ماه‌های قبل نشان داده‌اند کابین نسخه تمام برقی این خودرو تفاوت زیادی با G کلاس نخواهد داشت. یوتیوبر یاد شده نیز می‌گوید پشت آمپرهای دیجیتالی مرسدس بنز EQG بسیار کاربردی‌تر از نمونه بکار رفته در ریویان R1S و بسیار واقعی‌تر از شاسی‌بلند هامر برقی هستند.

Mercedes-Benz EQG دور تانکی

ستاره سه پر دنیای خودرو اشاره‌ای به جزئیات فنی محصول جدید خود ندارد اما مجری ویدئو می‌گوید حتی یک پیشرانه برقی نیز برای راه‌اندازی EQG کافی خواهد بود که البته ادعایی احساس‌برانگیز است زیرا تخمین زده می‌شود وزن مرسدس بنز EQG جدید حدود ۳۰۰۰ کیلوگرم باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید AMG G63 با پیشرانه ۸ سیلندر حدود ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد. البته باید خاطرنشان ساخت تولید خودروی یاد شده به معنی پایان عرضه G کلاس درون‌سوز نخواهد بود هرچند دیر یا زود آینده به دست خودروهای برقی خواهد افتاد…

www.aparat.com/video/video/embed/videohash/wKvZf/vt/frame?t=1

منبع: پدال