مرسدس-ای ام جی GT چهاردر با قدرتی فراتر از ۱۳۰۰ اسب بخار می‌تواند ابر خودروها را به چالش بکشد!

خودروهای بسیار معدودی می‌توانند به دیوانه کنندگی هنسی ونوم GT باشند. این هیولای آمریکایی از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو با ۱۴۵۱ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و حداکثر سرعتش نیز به ۴۳۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد که همین عملکرد باعث می‌شود در دنیای خودرو مثالی بسیار کمیاب باشد؛ اما این مرسدس-ای ام جی GT63 چهاردر شاید بتواند هنسی را دچار دردسر کند. با قدرت ۱۳۳۱ اسب بخار، مرسدس یاد شده مدعی کسب عنوان سریع‌ترین محصول در نوع خود است.

مرسدس-ای ام جی GT چهار درب

اگرچه نسخه استاندارد GT63 سدان پرفورمنس بسیار خوبی دارد اما خودروی موردبحث ما همه‌چیز را وارد مرحله جدیدی می‌کند. همچنین علاوه بر پرفورمنس مثال‌زدنی، مرسدس از فضای کابین و بار بهتر در مقایسه با ونوم GT نیز برخوردار است. GT63 یاد شده در قطر حضور دارد و به تازگی یک کانال یوتیوب با آن ملاقات داشته است. همان‌طور که گفتیم قدرت GT63 چهاردر به هنسی بسیار نزدیک است اما نسبت به خروجی ۶۳۰ اسب بخار مدل استاندارد بهبود بسیار زیادی را نشان می‌دهد. این خودروی ارتقا یافته تنها در عرض ۲.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برای شلیک شدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۴.۳۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

مرسدس-ای ام جی GT چهار درب

شرکت توربو تکنیک هامبورگ بخش اعظم تجهیزات این خودرو را تأمین کرده است. یک جفت توربوی جدید باعث افزایش قابل‌توجه قدرت می‌شود. همچنین پمپ‌های سوخت پرفشار و کم‌فشار نیز ارتقا یافته‌اند. برای عملکرد بهتر  ورودی هوای بلک بوست استفاده شده و سیستم اگزوز تیتانیومی سفارشی نیز توسط شرکت رد استار در نظر گرفته شده است. تمامی تغییرات یاد شده دست به دست هم داده‌اند تا پیشرانه ۸ سیلندر مرسدس-ای ام جی GT سدان کوپه قدرت ۱۳۳۱ اسب بخار را تولید کند. اگرچه قوای محرکه خودروی یاد شده تغییرات بسیاری را تجربه می‌کند اما در کابین شاهد فضای نزدیک‌تری به نسخه استاندارد هستیم و بنابراین سدان چهاردر مرسدس درست به اندازه مدل استوک کاربردی و جادار است. کابین خودرو مشابه اکثر محصولات مدرن این برند بوده و از طرح دو رنگ مشکی و قرمز استفاده می‌کند هرچند تریم فیبر کربن نیز در آن وجود دارد. در کل فضایی لوکس و اسپرت را شاهد هستیم.

مرسدس-ای ام جی GT چهار درب

از نظر رنگ اما شاهد تغییری بزرگ در بدنه هستیم. در این GT63 سدان خبری از رنگ استاندارد نیست و از رنگی با نام آبی میسن استفاده شده است که در نهایت شباهت زیادی به خاکستری ناردو پیدا می‌کند. از دیگر تغییرات بدنه می‌توان به کاپوت فیبر کربنی جدید با ورودی‌های هوای زیاد اشاره کرد. بال عقب مشکی نیز کاملاً خودنمایی می‌کند چراکه طراحی غیرعادی‌ای دارد. نشان‌های تیره‌رنگ نیز با کلیت خودرو همخوانی دارند. حتی برخی عناصر زردرنگ نیز برای هماهنگی با کالیپرهای ترمز بکار رفته‌اند. علیرغم وسعت بهبودهای رخ داده در خودرو هنوز هم برخی بخش‌های استوک دیده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کابین، رینگ‌ها، ترمز و سیستم تعلیق اشاره کرد.

www.aparat.com/video/video/embed/videohash/6HUnZ/vt/frame?t=3

منبع: پدال