قرار است مرسدس بنز EQG برقی مبتنی بر شاسی‌بلند کلاس G اولین مدلی باشد که فناوری باتری دوربرد سیلیکونی جدید مرسدس را دریافت می‌کند.

مرسدس بنز EQG آینده قرار است اولین مدلی باشد که باتری جدید این شرکت را دریافت می‌کند. به گزارش اتوکار، باتری جدید شعاع حرکتی خودروی الکتریکی را افزایش می‌دهد.

برخی از افراد مطلع تایید کرده‌اند این آفرود برقی که قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، برای اولین بار به منظور دریافت فناوری باتری پیش نمایش شده توسط کانسپت مرسدس بنز EQXX سالون در نظر گرفته شده است. سپس این فناوری در سایر مدل‌های EQ آینده استفاده خواهد شد.

مدل مفهومی مرسدس G کلاس برقی با کد EQG معرفی شد - زومیت

باتری جدید با مشارکت شرکت آمریکایی سیلا تکنالوجیز (Sila Nanotechnologies) ساخته شده است. باتری از آند سیلیکونی بهره می‌برد که در ترکیب با سایر تغییرات شیمیایی در سلول‌ها، گفته می‌شود به افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی تراکم انرژی در بیش از ۸۰۰ وات ساعت بر لیتر در سطح سلول در مقایسه با باتری‌های مورد استفاده در مدل‌های کنونی EQ کمک می‌کند. مدل‌های EQ موجود دارای آندهای گرافیتی پرکاربرد هستند.

مسئولان مرسدس بنز می‌گویند طراحی شیمیایی جدید سلول‌های باتری به آن اجازه می‌دهد «انرژی الکتریکی بیشتری را در فضای موجود» ذخیره کند. این قابلیت به مرسدس بنز اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از باتری‌های با ظرفیت بیشتر، شعاع حرکتی مدل‌های آینده را افزایش دهد.

Mercedes EQE 350 4MATIC price and specifications - EV Database

گفته می‌شود که نمونه اولیه باتری مورد استفاده توسط EQXX دارای ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت است در حالی که باتری‌های ۹۰ کیلووات ساعتی و ۱۰۷/۸ کیلووات ساعتی هم‌اکنون برای مرسس بنز EQS موجود هستند. گفته می‌شود باتری EQXX حدود ۴۹۵ کیلوگرم وزن دارد.

زیربنای EQG، نسخه‌ای اصلاح شده از شاسی نردبانی مرسدس بنز کلاس G موجود به شمار می‌رود که به طور جامع برای پشتیبانی از وزن اضافی باتری بازسازی شده است.

مدل الکتریکی مرسدس بنز کلاس G که در نمایشگاه خودرو مونیخ سال گذشته در قالب خودروی مفهومی پیش‌نمایش شد، قرار است از چهار موتور الکتریکی استفاده کند. از این چهار موتور، دو تا در جلو و دو تا در مجموعه محور عقب ادغام شده‌اند و هر کدام گیربکس‌های خاص با نسبت ثابت خود را دارند.

2021 Mercedes-Benz EQG Concept | Caricos

گفته می‌شود که مرسدس بنز در حال توسعه بسته نرم‌افزاری جدیدی است که موتورها را قادر می‌سازد تا اثر سه قفل دیفرانسیل موجود در مدل‌های کلاس G مجهز به موتور احتراقی را شبیه‌سازی کنند.

منبع:پدال