من به حافظهٔ خود فشار می‌آورم اما نمی‌توانم هیچ خودروی جاده‌ای دیگری پیدا کنم که از GT3 RS به یک خودروی مسابقه‌ای نزدیک‌تر باشد؛ اما در خانوادهٔ خود پورشه، رقیبی جدی به اسم کیمن GT4 برای این ۹۱۱ مسابقه‌ای وجود دارد. این دو ماشین پیشرانهٔ مشترکی دارند و هردو از موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که البته خروجی آن با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور در ۹۱۱ کمی از کیمن با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر است. از سوی دیگر، کیمن ۳۵ کیلوگرم وزن سبک‌تری دارد.

به همین دلیل، در خط مستقیم GT4 RS چندان کندتر است GT3 RS نیست. بااین‌حال، ۹۱۱ می‌تواند هر آنچه که موتور ۴ لیتری در چنته دارد را هر زمانی که بخواهید ارائه کند. برای بیرون کشیدن تمام توانایی‌های این موتور در ۹۱۱ کنترل دقیق دیفرانسیل و کمک‌فنرها را خواهید داشت و درنتیجه، برتری GT3 RS نسبت به GT4 RS فقط در سرعت بیشتر نیست بلکه این کشش است که ۹۱۱ را از کیمن متمایز می‌کند. البته از سوی دیگر، رانندگی با GT4 RS به‌طور قابل‌توجهی نرم‌تر و راحت‌تر است. همچنین تعادل این ماشین هم هنگام ترمز گیری و پیچیدن بسیار خوب است و تفاوت بین دو خودرو در همین‌جا است. GT4 RS به خاطر ترکیب موتور وسط تعادل طبیعی‌تری دارد.

این در حالی است برای دستیابی به توانایی بهره‌گیری از ترکیب موتور عقب به‌منظور استفادهٔ حداکثری از خودرو، رانندگی با GT3 RS علاوه بر شجاعت به تکنیک و درک خودرو نیاز دارد. البته این موضوع همیشه در مورد ۹۱۱ صدق می‌کند اما در اینجا ظرافت و دقت پاسخ‌های ماشین به حدی بالا است که گویی در سطح کاملاً جدیدی رانندگی می‌کنید؛ و در آخر به ترمزها می‌رسیم که در بین همهٔ خودروهای آزمایشی ما فقط دو مدل از GT3 RS بهتر هستند. یکی از این دو، یک پورشهٔ دیگر یعنی ۹۱۸ اسپایدر و دیگری مک‌لارن ۷۲۰S است. GT3 RS با توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در ۷۴.۶ متر و ثبت حداکثر شتاب جانبی ۲ جی، همهٔ خودروهای دیگر از مک‌لارن P1 گرفته تا فراری SF90 را مغلوب کرد.

این دو پورشه نسبت به توانایی‌هایی که ارائه می‌کنند، قیمت مناسبی دارند. هردوی آن‌ها برای رانندگی کاملاً جذاب هستند و استانداردهای جدیدی را برای تمرکز روی پیست و درگیری راننده در جاده تعیین می‌کنند. برای یک GT3 RS باید حداقل ۱۷۸,۵۰۰ پوند پرداخت کنید اما این ماشین به تمام قطعات مسابقه‌ای سفارشی هم نیاز دارد که قیمت را به ۲۱۰ هزار پوند می‌رساند. این در حالی است که GT4 RS با قیمت ۱۱۳,۷۰۰ پوندی یکی از مناسب‌تری قیمت‌ها را در این کلاس دارد و به رول کیج یا رینگ‌های منیزیومی هم نیازی نخواهد داشت. به همین دلیل، من کیمن GT4 RS را نه‌تنهای بجای GT3 RS بلکه بجای هر هایپرکاری انتخاب می‌کنم.

منبع:پدال