پورشه کاین استاندارد به خاطر تواناییهای حرکت خارج از جاده مشهور نشده اما شاید با دیدن این ویدئو نظرتان عوض شود! بله شما میتوانید هر خودرویی را برای آفرودهای سنگین ارتقا دهید اما این کاین استاندارد نسل اول تواناییهای فوقالعادهای دارد. البته تنها تغییر قدبلند پورشه به استفاده از لاستیکهای آفرود مربوط میشود و پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق و ارتفاع خودرو از سطح زمین همان چیزی است که در نسخه استاندارد وجود دارد.
شاید این ویدئو برای شما آشنا باشد و دو دلیل برای آن وجود دارد. قبلاً شاهد آفرود یک دستگاه آکورا MDX قدبلند در مواب بودیم و این کاین هم در همان سفر هیجانانگیز حضور داشت. مالک پورشه بهصورت جداگانه ویدئویی از هنرنمایی خودروی خود ضبط کرده و البته خودرویی که مشاهده میکنید دومین پورشه کاین ۲۰۰۸ او محسوب میشود. اولین کاین او سال پیش با چادر سقفی و سیستم تعلیق ارتقا یافته خبرساز شده بود.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، کاین موردبحث ما فاقد چنین بهبودهایی بوده اما این باعث نمیشود راننده از سختترین بخشهای پارک آفرود مشهور یوتا عبور نکند. این مسیر حدود ۱۰ کیلومتری شامل هر نوع چالش بالا رفتن از صخرهها و رسیدن به دروازه جهنم است. دروازه جهنم سختترین و چالشبرانگیزترین بخش آفرود مواب بوده و راننده باید از مسیر بسیار نازک بین دو صخره عبور کند. این کاین استاندارد که معمولاً با سرعت بالا در جاده شناخته میشود تواناییهای آفرود قابلتوجهی را به نمایش میگذارد. راننده قطعاً تجربه بالایی دارد و زمانی که چرخ های جلو یا عقب از روی زمین بلند میشوند نگران یا عصبانی نمیشود.
این پورشه کاین استاندارد نه تنها دروازه جهنم و کل مسیر را به خوبی طی میکند بلکه حداقل آسیب را نیز متحمل شده است. بخش پایینی نمای جلو برخی خراشها را به جان خریده و یکی از پانلهای بدنه نیز کمی آسیب دیده اما چرخ ها هیچ آسیبی ندارند. البته باد لاستیکها برای این آفرود سنگین کم شدهاند و همین امر باعث شده همراه با رینگها کمی استهلاک بالایی داشته باشند. دروازه جهنم اصلاً شوخیبردار نیست اما زمانی که یک راننده ماهر و با تجربه پشت فرمان باشد حتی با پورشه کاین نیز میتوان آفرود لذت بخشی را تجربه کرد.
منبع:پدال
دیدگاه خود را بنویسید