پورشه تایکان حتی قبل از رونمایی رسمی هم اقدام به رکورد زنی میکرد. در آگوست سال ۲۰۱۹، یک نمونهٔ پیشتولید از نسخهٔ توربوی این خودرو با رانندگی «لارس کرن» با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه، رکورد سریعترین خودروی الکتریکی پیست نوربرگرینگ را شکست؛ اما زمانی که تسلا مدل S پلاد در سپتامبر ۲۰۲۱ یک دور این پیست را در ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه طی کرد، اولین سدان الکتریکی پورشه از سلطنت خلع شد. حال ژرمنها با تایکان توربو S دوباره این عنوان را پس گرفتهاند.
این تایکان توربو S غیر از تجهیز به صندلیهای مسابقهای و رول کیج اجباری، کاملاً استاندارد بوده و حتی وزن آن با نمونههایی که در نمایندگیهای فروش ارائه میشوند برابر بوده است. البته این خودرو به یک کیت پرفورمنس جدید مجهز شده که شامل رینگهای ۲۱ اینچی جدید با لاستیکهای پیرلی P Zero کورسا و بهروزرسانی نرمافزاری سیستم کنترل پویایی شاسی پورشه میشود. خریداران هماکنون میتوانند تایکان توربو S را با این کیت سفارش دهند اما فعلاً فقط در آلمان این امکان وجود دارد. این کیت ۱۳,۳۳۷ یورو قیمت دارد و تولید آن در اواخر ماه گذشته آغاز شده است. البته کیت پرفورمنس در اصل یک لوازم جانبی است که پس از تحویل خودرو به مالک روی آن نصب میشود.
تایکان توربو S با این کیت پرفورمنس و رانندگی همان لارس کرن بخش ۲۰.۸ کیلومتری جهنم سبز را ظرف ۷ دقیقه و ۳۳ ثانیه طی کرده که دو ثانیه از رکورد تسلا سریعتر است. البته هرچند این سدان پورشه توانسته رقیب آمریکایی را مغلوب کند اما هنوز سریعترین خودروی الکتریکی در نوربرگرینگ محسوب نمیشود زیرا این عنوان در اختیار خودروی چینی نیو EP9 است که در سال ۲۰۱۷ یک دور این پیست را ظرف ۶ دقیقه و ۴۵ ثانیه کرد. البته EP9 یک خودروی تولید سری محسوب نمیشود زیرا تنها ۱۶ دستگاه از آن ساخته شده است. در همین حال، مدل تک ساخت فولکسواگن ID.R نیز در ژوئن ۲۰۱۹ رکورد قابلتوجه ۶ دقیقه و ۵ ثانیه را در جهنم سبز به ثبت رساند.
ویدئو زیر را ببینید و لذت ببرید:
www.aparat.com/video/video/embed/videohash/YMpfE/vt/frame?t=2
منبع:پدال
دیدگاه خود را بنویسید