از آنجا که ب‌ام‌و تا اواخر سال ۲۰۲۳ نمونه سریع و مجهزتر CS را برای سدان M3 خود رونمایی نخواهد کرد، شرکت منهارت یک جایگزین سریع و قدرتمند را برای این خودرو رونمایی کرده و آن را MH3 GTR نامیده است. این خودرو که براساس کابین G80 سدان سری ۳ ساخته شده از موتور شرکتی M3، یعنی S58 استفاده می‌کند اما به لطف جادوی مهندسی منهارت، اینبار قدرت خروجی بیشتری دارد.

موتور S58، یک واحد تویین توربو شش سیلندر خطی محسوب می‌شود. تیونر آلمانی موفق شده تا ۱۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری را از آن استخراج کند تا مجموع قدرت این سدان به ۶۵۰ اسب بخار برسد. البته درکنار قدرت، گشتاور نیز ۱۵۰ نیوتن متر بیشتر شده و حال، MH3 GTR از ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌‌برد. منهارت برای رسیدن به این حجم از قدرت و گشتاور از واحد کنترل کمکی خود موسوم‌به «MHtronik» در موتور ۳ لیتری ب‌ام‌و استفاده کرده است.

منهارت درکنار تقویت موتور، یک سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ به همراه چهار اگزوز با قطر ۱۰۰ میلی‌متر را نیز از جنس کربن و پوشش سرامیکی نصب کرده است. این شرکت به خریداران خود امکان حذف فیلتر اگزوز را نیز داده است تا از صدای بهتر خودروشان لذت ببرند؛ البته این کار تنها درصورتی انجام می‌شود که کشور مقصد این خودرو این کار را مجاز بداند.

منهارت با نامگذاری این خودرو با عنوان «GTR» در حقیقت به خودروی کلاسیک و مشهور ب‌ام‌و M3 GTR اشاره دارد که روی کابین E46 ساخته شده بود و از یک موتور V8 استفاده می‌کرد. MH3 GTR برای نزدیک‌کردن خود به M3 GTR، از سیستم تعلیق «KW» و فنرهای «H&R» سود می‌برد. چرخ‌های ۲۰ اینچی منهارت با چرخ‌های آلیاژی اصلی M3 جایگزین شده و با رنگ سیاه براق پوشیده شده‌اند. خریداران امکان سفارش این خودرو را با رینگ‌های طلایی منهارت نیز دارند.

از قطعات جدیدی که منهارت در توسعه این خودرو استفاده کرده می‌توان به تیغه‌های آیرودینامیک سپر جلو، اسپویلر کوچک عقب و دیفیوزر عقب همگی از جنس فیبرکربن نام برد. فضای داخلی MH3 GTR نیز نسبت‌به خودروی اصلی بهبود یافته و حال از صندلی‌های اسپرت و تماما کربنی «Podium» استفاده می‌کند که تداعی‌کننده حس‌وحال نمونه‌های CSL است. احتمالا M3 CS نیز در آینده از صندلی‌های بهبودیافته استفاده کند اما قطعا درحد صندلی‌های ریکارو نخواهد بود.

منبع:پدال