همان‌طور که گفتیم نسخه‌های استاندارد S کلاس پاسخگوی نیازهای اکثر خریداران خواهند بود اما به نظر می‌رسد “نیاز” در دایره لغات AMG وجود ندارد و به همین خاطر است که مرسدس-ای ام جی S63 مدل ۲۰۲۳ همچون ستاره‌ای بی‌بدیل می‌درخشد. مشابه آنچه در C63 مشاهده کردیم، بازوی پرفورمنس مرسدس جعبه‌ابزار تیم فرمول یک مرسدس-ای ام جی پتروناس را قرض گرفته تا در بخش‌های قوای محرکه و برقی سازی محصولات خود از آن‌ها کمک بگیرد.

مرسدس-ای ام جی S63

زیر کاپوت S63 جدید پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و واحدی برقی قرار دارد. باتری این مجموعه نیز توسط مرسدس توسعه می‌یابد. کل این سیستم قدرت خیره کننده ۷۹۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳۰ نیوتون متر را تولید می‌کند و آن را از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها می‌فرستد. این کشتی لوکس و زمینی می‌تواند در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

مرسدس-ای ام جی S63

باتری‌های بکار رفته در مرسدس-ای ام جی S63 جدید از شارژ سریع و تراکم قدرت بالا سود می‌برند و به همین خاطر می‌توانند سبک‌تر بوده و درعین‌حال کارایی بهتری داشته باشند. مایع خنک‌کننده نیز به‌صورت مستقیم در اطراف ۱۲۰۰ سلول باتری می‌چرخد را هریک را به‌صورت انفرادی خنک کند. ژرمن‌ها می‌گویند این سیستم به حفظ دمای پایدار باتری کمک می‌کند تا عملکرد بهتر و طول عمر بالای آن تضمین شود. این خودروساز خوش‌نام یک سیستم خنک کاری جدیدی را برای سدان لوکس و اسپرت خود تدارک دیده و می‌گوید فقط برای باتری از ۳.۷ گالن مایع خنک‌کننده استفاده کرده است. مرسدس-ای ام جی از کلاچ خیس در گیربکس ۹ سرعته مولتی کلاچ سود برده است. این مجموعه سبک‌تر و پاسخگوتر از قبل است و بنا به گفته مرسدس بنز تعویض دنده‌های احساسی را در حالت‌های رانندگی اسپرت یا اسپرت پلاس ارائه می‌کند.

مرسدس-ای ام جی S63

منبع:پدال