بررسی مرسدس ون MB140

SsangYong Istana یک مینی ون و مینی بوس 2 ، 9 ، 12 و 15 نفره بود که بر اساس نسخه "اتوبوس" مرسدس بنز MB100 ساخته شده بود. همچنین با پلتفرم MB100 نیز ارائه شد. 

 نام دیگر بنز MB140 در کره جنوبی"ایستانا"میباشد که یک نام مالایی و اندونزیایی به معنی "قصر" میباشد که نام اقامتگاه ریاست جمهوری در  کشور سنگاپور و اندونزی است.

مرسدس بنز MB140 یک ون کوچک سبک تجاری است که توسط واحد تجاری مرسدس بنز اسپانیا از سال 1981 تا 1996 در کارخانه Vitoria-Gasteiz در شمال اسپانیا ابتدا بر روی پلتفرم MB140 ساخته شد و به عنوان یک ون مسافربری شهری و جاده ای ارائه شد

واحد مرسدس بنز اسپانیا کارخانه ویتوریا را از Industrias del Motor S.A (IMOSA) تحت پوشش خود قرار داد که مرسدس ن F1000 L را در آنجا می ساخت. 

F1000 L توسعه یافته DKW Schnellaster بود ، اما با موتور دیزل مرسدس بنز به جای موتور بنزینی دو زمانه DKW MB100 توسعه داده شد

MB100 توسط یک موتور دیزل 2.4 لیتری با قدرت 55 کیلووات (73 اسب بخار) تغذیه میشد ، پیشرانه ای که در مرسدس بنز 207D نیز استفاده می شد

مرسدس بنز ون MB100 از سال 1987 تا 1995 در خاک آلمان به عنوان گسترش دامنه حمل و نقل شهری سبک مورد توجه گروه وسایل نقلیه موتوری تجاری دایملر بنز قرار گرفت. در سال 1992بنز MB100 با رادیاتور بزرگتر و یک جلو پنجره اصلاح شده جهت خنک کاری بهینه موتور خودرو برای استفاده در مناطق گرمسیر ارائه شد که از جمله موارد دیگر برای تسلط فراگیر و رقابت با فولکس واگن T4 بود

MB100 با مرسدس بنز ویتو در سال 1996 جایگزین شد ، اما برای بازارهای صادراتی مانند برزیل و آرژانتین تا سال 1997 که ساخت مرسدس بنز اسپیرینتر در آرژانتین شروع به کار کرد 

بازار اقیانوس آرام برای مرسدس بنز MB100 و MB140:

در سال 1999 ، دایملر كرایسلر استرالیا برای کشورخای حوزه  اقیانوس آرام دو مدل MB100 و MB140 به بازارهای استرالیا و اقیانوس آرام معرفی كرد.

این ون ها در کره جنوبی تحت لیسانس شرکت سانگ یانگ موتورز تولید شده اند که نسخه جدیدی به نام سانگ یانگ ایستانا نیز ساخت هشد

بازار اقیانوس آرام برای مرسدس بنز MB100 دیزل و MB140 دیزل بسیار مناسب بود هر دو از نسخه مجاز موتور تنفس طبیعی با کد 2.9L OM602 I5 استفاده میکردند و به یک گیربکس 5 سرعته دستی متصل شدند در حالیکه MB100 و MB140 باموتور بنزینی مرسدس M111 2.3L از گیربکس5 سرعته نیز استفاده می کنند

هر دو نسخه ون و مینی بوس با نسخه های اتوبوس دارای پنجره های کشویی ، تهویه مطبوع مخفی عقب در سقف و چراغ های مطالعه برای راحتی مسافران وجود دارد

در برخی از بازارها ، به عنوان مثال سنگاپور ، یک پله برقی نیز در ون mb140 وجود داشت که با باز شدن درب کشویی برای راحتی مسافران تعبیه شده بود

بسته به بازاری که در آن بود و به ترتیب در صندلی عقب و چپ ساخته می شدند و می توانستند تا 15 نفر را در خود جای دهند. در اواخر سال 2004 ، شانگهای Huizhong Automotive Manufacturing Co. ، Ltd. سهم عمده ای از بخش خودروهای سانگ یانگ را به دست گرفت و شروع به ساخت نسخه جدیدی از بازار MB140 اقیانوس آرام کرد.



MB100 یک ون مرسدس قدیمی است که در آسیا ، آمریکای جنوبی ، آفریقا و استرالیا فروخته می شود. این ون دارای سابقه طولانی است ، اما با وجود محبوبیت بسیار زیاد در بازارهای ظهور ، در سال 2004 از تولید خارج شد.

این خودرو در کره ساخته شده و از همان طراحی و فناوری های مشابه با SsangYong Istana برخوردار است. متأسفانه تنها قطعه مرسدس که در وانت یافت می شود نشان بود ، بنابراین انتظار نداشته باشید که از همان سطح قابلیت اطمینان و پالایش برخوردار باشید که معمولاً در هر خودروی مرسدس وجود دارد.

ون یک اسب کار بسیار ناهموار بود که با در نظر گرفتن کاربرد عملی ساخته شده بود و در دو نسخه تجاری و مسافری در دسترس بود.

ون یک اسب کار بسیار ناهموار بود که با در نظر گرفتن کاربرد عملی ساخته شده بود و در دو نسخه تجاری و مسافری در دسترس بود.

مرسدس بنز MB100 از طراحی بسیار ناهمواری و شکل جعبه ای برخوردار بود. کاپوت و شیشه جلو اتومبیل در یک زاویه شیب دارند و به نمای جلوی آن نمای آیرودینامیکی می دهند. چراغهای افقی به زبان اصلی طراحی موجود در بقیه کابین ادامه می دهند و یک کوره رادیاتور به شکل "U" را که همراه با نشان شرکت در مرکز قرار دارد ، کنار می زند.

در جلو نیز سپر کاملاً ساده و صفحه باد گسترده ای وجود داشت که چشم انداز خوبی از جاده پیش رو داشت.

دسترسی به قسمت بار با استفاده از درهای کشویی جانبی یا درب بازشوی باز صورت می گرفت.

ون با دو فاصله دو محور ارائه می شود که ابعاد 2455 میلی متر (MB100) و 2680 میلی متر (MB140) دارد. ظرفیت بار 5.7 مترمربع یا 7.3 مترمربع و محموله 1.2 تن یا 1.4 تن است.

ون از داخل کاملا جادار بود و صندلی ها فضای مناسبی برای سر و پا داشتند. همانطور که احتمالاً انتظار دارید ، یافتن مواد پلاستیکی نرم یا مواد با کیفیت لمس سخت خواهد بود ، زیرا همه چیز در داخل سخت و ارزان است.

کیفیت ساخت نیز چشمگیر نبود و یک بازرسی سریع بسیاری از نقص ها را در بخش مناسب و پایان نشان می دهد. اگرچه ، این روش درمانی معمول در این کلاس بود ، بنابراین ما زیاد از آن شکایت نخواهیم کرد.

بین صندلی های جلو یک پوشش بزرگ موتور وجود داشت که کمی سرزده احساس می شد. مجهز به یک دکمه چرخ دنده ، نگهدارنده های لیوان دوقلو و برخی از بچه های کوچک بود که می توانید وسایل کوچک را در آن ذخیره کنید. یک جعبه دستکش بزرگ و یک جیب جیب درب کوچک نیز وجود دارد.

کنسول مرکزی از یک طرح کاملاً هوشمند بهره می برد ، اما دستیابی به کنترل های HVAC در هنگام رانندگی کمی سخت است.

صندلی ها کاملاً قائم بودند و همچنین سخت و مسطح بودند و فقط از پشتیبانی اساسی برخوردار بودند. درست است که برخی تنظیمات در دسترس بود ، اما کمک زیادی نکردند.

فرمان سبک کامیونی کاملاً ارگونومیک طراحی شده بود و قدرت خوبی را ارائه می داد.

به لطف جلوپنجره گسترده و پنجره های جانبی سخاوتمندانه ، دید در اطراف درجه یک بود.

موتورها و عملکرد:

واحد دیزلی دارای حجم 2.3 لیتر بود و حداکثر توان تولیدی آن 79 اسب بخار بود ، در حالی که واحد بنزینی 2.2 لیتری با 122 اسب بخار در شیر بود.

موتورها خیلی تصفیه نشده بودند ، اما آنها توانستند به خوبی با مأموریت های طاقت فرسای خودرو کنار بیایند و در اطراف شهر بسیار سرزنده بودند.

انتخاب مورد علاقه ما بنزین بود ، زیرا کمی تصفیه شده و سر و صدا کمتری نسبت به گازوئیل داشت.

هر دو موتور از نظر هسته قابل اعتماد بودند و با یک گیربکس 5 سرعته دستی بسیار زباله جفت می شدند. حداکثر سرعت در حدود 130 کیلومتر در ساعت تعیین شده است.

سواری:

این سواری بیشتر در سمت خشن بود زیرا وسیله نقلیه با در نظر گرفتن سودمندی ساخته شده بود. در پیچ ها نیز یک چرخش بزرگ بدنه وجود داشت و رفتار کلی رانندگی بسیار سفت و سخت بود.

اگرچه به دلیل ابعاد نسبتاً کم حجم خارجی و شعاع چرخش 6.5 متری محکم ، مانور ون در نقاط تنگ آسان بود. از طرف دیگر ، فرمان سنگین دور از جذابیت نبود.

مرسدس بنز MB100 از سطح زمین نسبتاً بالایی برخوردار بود و به چرخ های کوچک 14 اینچی مجهز بود. قدرت شکستن متوسط بود ، و توسط طبل های همه جانبه اطمینان یافت.

کارنامه:

مرسدس بنز MB100 اسب کاری عملی و قابل اعتماد بود ، که کاملاً برای کارهای سخت مناسب بود. کیفیت ساخت بسیار قوی بود ، اما فضای داخلی آن کشاورزی بود و با پلاستیک های ارزان قیمت و مواد کم اجاره پر شده بود.

موتورها از اسپرت بودن دور بودند ، اما آنها توانستند کار خود را با وقار انجام دهند و به خوبی از پس وسایل نقلیه تجاری برآیند. سواری سخت و بسیار ابتدایی بود. نیازی به ذکر نبودن ویژگی های ایمنی نیست.


مرسدس بنز MB100 / MB140:

مرسدس بنز MB100 (مدل نوع 631) ، ملقب به کاتر ، یک موتور وانت جلو ، مینی بوس و تخت متحرک با چرخ جلو است که از سال 1981 تا 1996 در کارخانه Vitoria-Gasteiz در اسپانیا تولید می شود. مدل قبلی وانت N1000 ، با یک جانشین در Vito.

MB100 با طول 5.1 متر ، عرض 1.85 متر و ارتفاع 2.5 متر ، MB100 گزینه مناسبی برای حمل و نقل شهری است زیرا می تواند از محدودیت های ارتفاع عبور کند و وارد گاراژهای محصور شود و همچنین پارک در فضای یک ماشین. نوع مینی بوس نه نفره دارای وزن محدود 1.725 کیلوگرم است که قبل از رسیدن به حد مجاز ، مقدار زیادی بار را مجاز می کند.

از سال 1987 ، یک موتور دیزلی 2.4 لیتری اضافی با تولید 55 کیلووات (73 اسب بخار) برای مدل MB100D در دسترس قرار گرفت. از دیگر پیشرفت های انجام شده می توان به بخش رادیاتور زاویه دار جلو جهت ایمنی غیرفعال بهتر ، ترمزهای دیسکی و سیستم ترمز بار اتوماتیک اشاره کرد. مرسدس بنز یک نسخه الکتریکی سلول سوختی از MB100 با قدرت تولید 30 کیلووات (41 اسب بخار) ، حداکثر سرعت 90 کیلومتر در ساعت و برد 100 کیلومتر ساخته است.

AMG تصمیم گرفت روی MB100 کار کند و در سال 1989 AMG MB100D را به عنوان یک سدان لوکس بزرگ عرضه کرد. این خودرو دارای فرمان هیدرولیک ، داشبورد سفارشی AMG با دور سنج ، صندلی های چرمی آلکانتارا ، میزهای تاشو و روکش کناری است. در قسمت بیرونی ، سپر اسپویلر جلو ، جلوپنجره رادیاتور و چراغ های جلو تجدید نظر شدند. تجهیزات اختیاری شامل سیستم های تلفنی و ویدئویی و همچنین کف های فرش شده بود.

AMG تصمیم گرفت روی MB100 کار کند و در سال 1989 AMG MB100D را به عنوان یک سدان لوکس بزرگ عرضه کرد. این خودرو دارای فرمان هیدرولیک ، داشبورد سفارشی AMG با دور سنج ، صندلی های چرمی آلکانتارا ، میزهای تاشو و روکش کناری است. در قسمت بیرونی ، سپر اسپویلر جلو ، جلوپنجره رادیاتور و چراغ های جلو تجدید نظر شدند. تجهیزات اختیاری شامل سیستم های تلفنی و ویدئویی و همچنین کف های فرش شده بود.

MB100 و نسخه بزرگتر MB140 (مدل نوع 661) در سال 1999 در بازارهای اقیانوس آرام و استرالیا معرفی می شوند. این نسخه در دو درایو چپ و راست قرار دارد ، با مجوز در کره توسط سانگ یانگ تولید می شود ، بسیاری از هویت خود را با سانگ یانگ ایستانا. ساخت آن ارزانتر بود اما استاندارد مورد انتظار مرسدس بنز را نداشت.

نسخه های مسافری آن حمل و نقل محبوب بودند زیرا بسته به نوع چیدمان ، حداکثر 15 نفر را در خود جای می دادند. این وسیله نقلیه ناهمواری است که فضای داخلی آن از پلاستیک ارزان تری ساخته شده است. این یک پایان ناقص اما جادار ، با سر و فضای مناسب برای همه مسافران است

در استرالیا ، این گزینه جایگزین ارزان تری را برای رقبای ژاپنی ، آمریکایی و VW ارائه داد ، و آن را به گزینه ای محبوب برای یک وسیله نقلیه سبک سبک جلو به جلو تبدیل کرد. با این وجود ، پیکربندی قسمت جلویی موتور باعث بروز موارد ایمنی جدی شده است. به همین دلیل و به دلیل مقررات دقیق تر در مورد آلاینده ها ، MB100 و MB140 هر دو پس از 2005 از اعتبار خارج شدند

امروزه گرچه به شهرتی که فولکس واگن ترانسپورتر از آن برخوردار است نزدیک نیست ، اما هنوز هم دارای یک پایه عالی است که طراحی جعبه ای و ویژگی های آن را جذاب می کند. این ترکیب با یک فضای داخلی مناسب برای تغییر ، گزینه کامپ ون ارزان ارزان را ایجاد می کند.


فروشگاه آلمان یدک بزرگترین مرجع لوازم یدکی خودروهای آلمانی.

WWW.ALMANYADAK.IR