هزینه نگهداری مرسدس بنز

بررسی هزینه نگه‌داری مرسدس بنز در ایران

بررسی هزینه نگه‌داری مرسدس بنز در ایران


مرسدس بنز همواره خودروهای باکیفیتی تولیدمی‌کند و در مقایسه با سایر برندها، خودروهای تولیدشده که دارای نماد ستاره مرسدس بنز هستند همواره دچار مشکلات کمتری می‌شوند و کمتر نیاز به مراجعه به تعمیرگاه دارند. با این حال این خودروها نیز دارای لوازم مصرفی هستند و باید هرچند وقت یک بار تست‌های دوره‌ای را پشت سر بگذارند.

تولیدات مرسدس بنز در ایران معمولا جزو خودروهای لوکس بازار محسوب می‎شوند و خرید و فروش مرسدس بنز با قیمت‎های بسیار بالایی در ایران صورت می‎گیرد. سیاست‎های غلط درمورد خودروهای وارداتی، هزینه گمرک، سود بسیار بالای واردکنندگان و در نهایت کاهش ارزش پول ملی سبب شده است قیمت خودروهای وارداتی از جمله مرسدس بنز سر به فلک بکشد.

همراه با افزایش قیمت این خودروها و ممنوعیت واردات آنها لوازم جانبی خودروهای مرسدس بنز نیز به تدریج کمیاب‎تر و قیمت آن نیز تا چندین برابر رشد کرده است. به این ترتیب هزینه نگهداری از یک خودروی لوکس در ماه، گاهی به اندازه هزینه خرید چندین خودروی داخلی خواهد بود. اگر قصد خرید مرسدس بنز را دارید بهتر است نگاهی به هزینه‎های نگهداری خودروهای لوکس این شرکت بیاندازید.


هزینه سرویس‎های دوره‎ای

خودروهای مرسدس بنز مانند هر خودروی دیگری نیاز به سرویس‏های دوره‎ای دارند.شرکت ستاره ایران به عنوان شرکت ارائه‎دهنده خدمات پس از فروش مرسدس بنز در ایران معمولاً یکی از اولین مقصدهای دارندگان خودروهای مرسدس بنز برای انجام سرویس‎های دوره‎ای است. به طور کلی می‎توان گفت که برای ارزان‎ترین خودرو‎های مرسدس بنز سرویس دوره‎ای کمتر از4 تا 8 میلیون تومان نخواهد بود.

البته تعدادی از افراد نیز خودروهای لوکس خود را به تعمیرگاه‎های اختصاصی و خوش‎نام می‎سپارند که در این موارد نیز هزینه سرویس‎های دوره‎ای از 5 میلیون تومان شروع خواهد شد. افرادی نیز که خودروی خیلی خاصی دارند، گزینه ارسال خودرو به تعمیرگاه‎های دبی را انتخاب می‎کنند و این هزینه را به جان می‎خرند ولی خودروی خود را فقط در نمایندگی اصلی تعمیر می‎کنند. این افراد هزینه‎ای چندین برابر یک سرویس دوره‎‎ای عادی را پرداخت خواهند کرد.


هزینه قطعات و اقلام مصرفی

قطعات مصرفی مرسدس بنز مانند روغن موتور، روغن ترمز، گیربکس، فیلتر هوا، فیلتر روغن، لنت ترمز، شمع و ... به طور کلی کمیاب و قیمت آنها بسیار زیاد است. از طرفی ممنوعیت ورود و کاهش این اقلام در ایران سبب شده است که اقلام تقلبی در بازار زیاد شوند. این مورد چالش بزرگ‏تری از قیمت بالای اقلام مصرفی است، زیرا در صورت استفاده از اقلام تقلبی احتمال آسیب رسیدن به بخش‎های بزرگ‎تر خودرو مانند موتور و یا گیربکس وجود دارد که هزینه‎هایی به اندازه قیمت یک خودروی کاملاً تولید داخل را بر دست دارندگان این خودروها قرار خواهد داد. از طرفی وجود اقلام تقبلی باعث شده است که فروشندگان لوازم یدکی اقلام اصل را با قیمتی چندین برابر قیمت واقعی به فروش برسانند. به طور کلی در این بخش هزینه‎ها برای مدل‎های مختلف، متفاوت است اما برای یک تعویض روغن ساده کمتر از 500هزار تومان نخواهد بود و حتی ممکن است به بیش از 10 میلیون تومان نیز برسد.


هزینه لوازم یدکی و قطعات بدنه خودرو

به دلیل ضعف‎های فرهنگ رانندگی در ایران اگر قصد خرید مرسدس بنز را دارید باید تا حد امکان از خودروی دلبند خود مواظبت کنید، زیرا گاهی برای یک چراغ جلو ساده باید 10 تا 15 میلیون تومان هزینه کنید. البته باید سپاسگذار نمایندگی مرسدس بنز در ایران باشید که نسبت به سایر برندها پوشش بهتری دارد زیرا اگر بخواهید همین قطعات را از بازار آزاد تهیه کنید هزینه چند برابری برای شما خواهد داشت. همچنین افراد سودجو و قطعات تقلبی همواره در کمین شما هستند و پیشنهاد می‎شود تا حد امکان از تعمیرگاه‎های قابل اطمینان استفاده کنید. برای این بخش طیف قیمت بسیار گسترده‎تر است با این حال هزینه‎ها برای ساده‎ترین قطعات به همراه دست مزد نصب آن‎ها کمتر از 10 میلیون تومان نخواهد بود.