مرسدس بنز نسخهٔ تمام الکتریکی ون V کلاس خود را با نام EQV معرفی کرده است. این خودرو که پیشنمایش آن با معرفی کانسپت EQV در نمایشگاه ژنو 2019 ارائه شده بود، به یک موتور الکتریکی مجهز است که روی محور جلو نصب شده و از فناوری بازیابی انرژی برخوردار است. این موتور 204 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن متر گشتاور دارد و به گفتهٔ مرسدس بنز میتواند امکان دستیابی به حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را برای این ون تمام الکتریکی فراهم کند.
برای تأمین انرژی موتور الکتریکی این ماشین، یک پکیج باطری لیتیوم یون با ظرفیت 90 کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که در زیر کف خودرو نصب شده است و هیچ تأثیری روی هندلینگ یا فضای داخلی ون ندارد. EQV با هر بار شارژ کامل این باطریها میتواند تا 405 کیلومتر را طی کند. امکان شارژ باطریها نیز با شارژرهای 11 و 110 کیلوواتی وجود دارد که در صورت استفاده از دومی، 10 تا 80 درصد از باطریها ظرف 45 دقیقه شارژ میشوند.
EQV در طراحی بیرونی تا حد زیادی با V کلاس یکسان است ولی بااینحال با تغییراتی جزئی مثل جلوپنجرهٔ خاص با خطوط افقی و رینگهای 18 اینچی منحصربهفرد، کمی از همتای درونسوز خود متمایز شده است. فضای داخلی این ون الکتریکی نیز کاربردیتر شده است زیرا مرسدس شکل فضای زیر کنسول مرکزی را تغییر داده و زیر آرنجیهای جلو را عقبتر نصب کرده است. در اینجا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX هم از طریق یک نمایشگر 10 اینچی ارائه میشود که از کنترل صوتی هم پشتیبانی میکند. علاوه بر این، راننده میتواند کابین ون را پیش از ورود گرم یا خنک کند.
EQV در دو طول مختلف 5,140 میلیمتر و 5,370 میلیمتر به بازار عرضه میشود که فاصلهٔ محوری آنها به ترتیب برابر با 3,200 میلیمتر و 3,430 میلیمتر است. علاوه بر این، ترکیب فضای داخلی خودرو هم قابل تنظیم است و امکان نصب صندلیهای نیمکتی یا شخصی با ظرفیتی تا 9 سرنشین در آن وجود دارد. EQV در نمایشگاه فرانکفورت برای اولین بار به نمایش عمومی درمیآید و در اسپانیا در کنار ونهای V کلاس و ویتو به تولید میرسد.
منبع:پدال