در اکثر خودروها برای چرخ زاپاس از تایر و رینگی استفاده می شود که در حالت معمولی زیر خودرو قرار دارد، اما در بعضی از خودروها از تایری با قطر استاندارد تایرهای خودرو اما با پهنای کم تر و همچنین رینگی کوچک تر، که مانند رینگ لاستیک فرغون (Wheelbarrow) است، استفاده می شود. با این که ضخامت رینگ های زاپاس فرغونی از رینگ های به کاررفته در خودرو کم ترند، اما الگوی قرارگیری پیچ چرخ های آن ها با رینگ های دیگر یکسان است.جنس به کاررفته برای ساخت این رینگ ها از فلز سبک است و چون در مقایسه با دیگر رینگ ها، در آن از فلز کم تری استفاده شده است، بنابراین در نهایت بسیار سبک تر می شود.
دیدگاه خود را بنویسید