فولکسواگن از آخرین مدل مفهومی الکتریکی خود با نام «ID.EXTREME» پردهبرداری کرده است. این شاسیبلند چهاچرخ محرک از فنربندی با امکناتی چون ارتفاع بیشتر نسبتبه ID.4 و میل ضدبرخورد سود میبرد.
ID.EXTREME در رویداد سالانه گروه خودروسازی فولکسواگن در «لوکارنو»، سوییس، رونمایی شد. سازنده برای تولید این مدل، شاسیبلند ID.4 GTX، قدرتمندترین مدل در خط تولید خود، را منبع کارش قرار داده است. این کانسپت از نرمافزار جدید و ویژگی موسومبه «high-drive performance» سود میبرد که قدرت خروجی آن را ۸۶ اسب بخار بیشتر از ID.4 GTX و به ۳۷۷ اسب بخار رسانده است.
فولکسواگن برای تهیه این مدل دست به تغییرات ظاهری متعددی زده است. سپر جلوی خودرو به لطف فناوری سهبعدی بازسازی شده تا چهرهای سرسختتر و مصممتر به این کانسپت بدهد. تایرهای آفرود این مدل دور رینگهای ۱۸ اینچی با طراحی رالی آن را گرفتهاند. کف بدنه نیز از زیر با سپر آلومینیومی پوشانده شده است تا در مسیرهای ناهموار، آسیبی متوجه اجزای اصلی بدنه نشود.
فولکسواگن بهجز سپر، گرافیک چراغهای مهشکن را هم تغییر داده، یک باربند و چراغهای LED اضافه را به سقف افزوده و طاقهای جدیدی را برای چرخهای این خودرو تدارک دیده است. از ویژگیهای جدید این مدل میتوان به سیستم تولید صدای مصنوعی آن اشاره کرد که ازطریق بلندگوها صدای اگزوز تصنعی تولید میکنند. صندلیها نیز اینبار با آلکانتارا و دوختهای نارنجی پوشیده شدهاند تا با رنگ و طرح جذاب بیرونی بدنه همخوانی داشته باشند.
پیشرانه ID.EXTREME نیروی خودرو را از یک باتری ۸۲ کیلووات ساعتی میگیرد. فولکسواگن هنوز هیچ اطلاعیهای درباره تولید انبوه این کانسپت منتشر نکرده اما بازخوردهای اهل رسانه درباره آن را جدی گرفته است؛ بنابراین حتی اگر آن را نسازد، حتما از تجربه ساخت آن در تولید مدلهای آینده استفاده خواهد کرد. مدیر خط تولید MEB فولکسواگن، «سیلک بگشیک»، میگوید:
ما واقعا مشتاقیم تا ببینیم که طرفداران خودروهای برقی چگونه به این خودرو واکنش نشان میدهند. ما براساس بازخورد اجتماع به آن، نحوه پیشبرد پروژهمان را تصمیم میگیریم.
منبع:پدال
دیدگاه خود را بنویسید