احتمالا تاکنون در خبرها با تعداد بی‌شماری از مرسدس‌بنزهای تقویت‌شده توسط برابوس روبه‌رو شده باشید. این تیونر آلمانی کار را به اینجا ختم نکرده و در حرکتی تازه، نسخه‌ای نوآورانه از شاسی‌بلند محبوب کلاس G را تولید کرده است. این محصول که برابوس «P900 راکت ادیشن» نام دارد یک خودروی تولید محدود به شمار می‌رود که برخلاف سایر برادرانش، ارتفاع کمی از سطح زمین دارد.

همان‌گونه که از نام P900 پیدا است، برابوس قدرت موتور آن را به ۹۰۰ PS (واحد قدرت در یکای SI) رسانده است تا به رسم همیشگی خود، از هیولای مرسدس‌بنز هیولایی دیگر بسازد. P900 راکت ادیشن بدنه بخش وانت خود را از محصول دیگر این شرکت (که آن هم بر پایه کلاس G توسعه یافته بود)، «۸۰۰ ادونچور SXLP»، به عاریه گرفته است.

این تیونر صفحات بدنه کلاس G را مانند سایر محصولاتش با نمونه‌های فیبرکربنی جابه‌جا کرده تا به چهره‌ای خشن‌تر و مناسب با قدرت موتور دست پیدا کند. P900 ارتفاع کم‌تری نسبت‌به نمونه‌های دیگر کلاس G دارد اما ۲۰۵۵ میلی‌متر ارتفاع کلی بدنه، همچنان آن را در تیره بلندقامتان قرار می‌دهد.

اسپلیتر جدید به همراه هدایت‌گرهای باد به رنگ سرخ برابوس، به‌صورت کامل با طرح و چراغ قرمز دور اگزوز و رنگ‌آمیزی دیفیوزر همخوانی دارد. برابوس برای تمایز این خودرو از سایر خودروهایش، جلوپنجره‌ای نورانی به رنگ قرمز را هم برایش تدارک دیده است که دهشت و ترس را بر پیکره رقبای خود می‌اندازد.

از دیگر جزئیات طراحی بدنه این شاسی‌بلند-پیکاپ‌وانت می‌توان به کاپوت برجسته به‌همراه هواکش‌های روی آن، یک روکش شیشه‌ای برای تماشای موتور، گلگیرهای طاق چرخ جدید و پهن، سپر کاملا جدید به‌همراه چهار چراغ مه‌شکن خطی، اگزوزهای چهارگانه پهلو، فضای بار مخصوص مجهزبه کف فولادی و میله نگهدارنده و چرخ‌های مخصوص برابوس اشاره کرد.

رینگ‌های P900 راکت ادیشن نمونه‌هایی یکپارچه، آلیاژی و ۲۱ اینچی هستند که با نام برابوس «Z پلاتینیوم ادیشن» شناخته شده و با روکشی از جنس فیبرکربن پوشیده شده‌اند که جریان هوا پیرامون چرخ را بهبود می‌بخشد.

کابین این خودرو گنجایش کافی برای چهار (یا حتی پنج) تن را دارد. کابین P900 را می‌توان به‌جرئت یکی از زیباترین، لوکس‌ترین و باکیفیت‌ترین نمونه‌های موجود در انواع کلاس G به شمار آورد. انواع تودوزی چرم باکیفیت با طراحی بی‌نظیر و دوخت «الماسی صدف دریایی» درکنار رگه‌هایی این رنگ سرخ خاص که نشان‌دهنده هویت وحشیانه و قدرتمند برابوس P900 هستند، حجت را بر خریداران تمام کرده است.

صندلی‌های این خودرو تماما به گرمکن و سیستم تهویه مجهز شده‌اند. درکنار آن شاهد تجهیز فضای داخلی این خودرو به نمایشگرهای مجزا برای هر سرنشین عقب، یک پنل ۴.۳ اینچی کنترلی لمسی برای صندلی‌های عقب، استفاده گسترده از فیبرکربن در جای‌جای کابین، نورپردازی محیطی و نشان درخشان برابوس هستیم.

سازنده به‌جای استفاده از محورهای پورتال موجود در وانت ادونچور XLP از فنربندی خاص برابوس موسوم‌به «رایدکنترل» با قابلیت تنظیم مجزا هرچرخ برحسب ارتفاع در P900 راکت ادیشن استفاده کرده است. این سیستم تعلیق تازه به افزایش عملکرد و بهبود فرمان‎‌پذیری این وانت غول‌پیکر در جاده کمک شایانی می‌کند. همان‌گونه که پیشتر عنوان شد، فاصله P900 از سطح زمین به میزان ۴۵ میلی‌متر نسبت‌به مرسدس‎‌بنز G63 عادی کاهش یافته است اما برابوس برای آن از میراگرهایی (دمپرها) سفت‌تر اما تنظیم‌پذیر استفاده کرده است.

سیستم ترمز این هیولا شامل دیسک‌های ترمز فولادی مجهزبه سوراخ تهویه است که در جلو و عقب به‌ترتیب ۴۰۰ و ۳۷۰ میلی‌متر قطر دارند. موتور ۴.۵ لیتری بای‌توربو V8 به‌روزرسانی‌های زیادی را به خود دیده است تا قادر به تولید ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتارو باشد که از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود و جعبه‌دنده ۹ سرعتی خودکار به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شوند.

برابوس P900 راکت ادیشن با وجود ۲۷۲۰ کیلوگرم وزن، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. نکته جالب‌توجه این است که برابوس ۹۰۰ راکت نیز با وجود ۱۶۰ کیلوگرم وزن کمتر، برای شتاب‌گیری به همین مقدار زمان احتیاج دارد. حداکثر سرعت P900 راکت ادیشن به‌صورت الکترونیکی به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده تا سلامت تایرهای این خودرو به خطر نیافتد.

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید با نشان «One of Ten» به فروش می‌رسد و ۶۴۰,۸۰۶ دلار قیمت دارد؛ بنابراین از برادر خود، برابوس ۹۰۰ راکت، نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار گران‌تر است اما همچنان از وانت «۸۰۰ XLP سوپربلک» مقرون‌به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود. نظر شما درباره این خودروی جذاب چیست؟!

منبع:پدال