پورشه احتمالا هم‌اکنون درحال کار روی یک نمونه الکترکی از کوپه کیمن و باکستر است اما پیش از آنکه با نمونه‌های بنزینی کوچک‌ترین عضو خانواده‌اش خداحافظی کند، نمونه‌ای ویژه را با نام «۷۱۸ کیمن GT4RS» رونمایی کرد که بالاترین عملکرد را در میان تمام تاریخ خانواده ۷۱۸ داشت.

به تازگی یک نمونه سیاه‌رنگ از این خودروی فوق‌العاده توسط «Autowelt Scheiz» در زوریخ ،سوییس، به فروش رسیده است. از زمانی که کیمن GT4RS وارد بازار شد، خریداران آن را در طرح و رنگ‌های بسیار گوناگونی تهیه کرده‌اند اما حقیقتا کمتر نمونه‌ای جذابیت و هماهنگی کیمن موجود در تصاویر را دارد. این رنگ سیاه خاص که شباهت زیادی به رنگ خودروهای پوشیده‌شده پورشه، پیش از معرفی رسمی آن‌ها دارد موفق شده تا آن حس پنهان‌کاری و مخوف‌بودن را به‌خوبی به مخاطب خود القا کند.

مالک برای هماهنگی سایر اجزا با رنگ بدنه، از رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی فورج‌کاری‌شده و کالیپرهای ترمز زرد‌رنگ بهره برده است. این کوپه زیبا که به‌همراه پکیج مخصوص کاهش‌وزن پورشه موسوم‌به «وایساچ» به مالک آن تحویل داده شده، به‌خاطر تجهیز بخش‌های گوناگونش (مانند در صندوق، آینه‌ها، ورودی جانبی هوا و بالچه پشت) به فیبرکربن اضافه، حدودا ۱۳ هزار دلار گران‌تر از نمونه‌های عادی است.

این کیمن GT4RS به خروجی‌خای اگزوز تیتانیومی هم مجهز شده تا درکنار استفاده از نشان سیاه‌رنگ «GT4RS»، نهایت ابهت را در چشمان بینندگان تداعی کند. تم سیاه بدنه به درون کابین نیز نفوذ کرده برای ایجاد تناقض با اجزای زردرنگ (مانند کمربند ایمنی، دستگیره پارچه‌ای در و نشان مرکزی فرمان) همراه شده است.

در فضای داخلی نیز مانند بدنه بیرونی از فیبرکربن زیادی مورد استفاده قرار گرفته که با قطعات مخصوص پکیج وایساچ همراه شده است. از بخش‌های پایانی ظرافت‌های موجود در طراحی این خودرو نیز می‌توان به نشان‌های مخصوص GT4RS نیز روی داشبورد و بالشتک صندلی اشاره کرد.

مجموعه فروشنده این خودرو، حدودا یک هفته پیش تصاویر آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام خود منتشر کرد اما خبری از تصاویر کیمن GT4RS در سایت رسمی‌شان نبود؛ این مورد احتمالا به فروش سریع کیمن GT4RS یادشده مربوط می‌شود که حتی فرصت بازنشر در وبسایت را نیز نداشته است.

همان‌گونه که پیشتر گفته شد، ۷۱۸ کیمن GT4RS سرسخت‌ترین کوپه کوچک پورشه است که دیده به جهان گشوده و درعین‌حال، به‌عنوان آخرین نسخه درون‌سوز آن نیز برشمرده می‌شود.

آلمانی‌ها برای خداحافظی با موتور احتراق‌داخلی این خودرو، آن را به یک نمونه ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت با ۴۹۳ اسب بخار قدرت مجهز کرده‌اند که با همراهی اجزای آیرودینامیک بدنه و شاسی مخصوص مسابقه، به یکی از به‌یادماندنی‌ترین خودروهای اشتوتگارت بدل شده است. ناگفته نماند که کیمن GT4RS در تلاشی تحسین‌برانگیز موفق شد تا پیست نوردشلایف نوربرگرینگ را در عرض ۷ دقیقه و ۴.۵۱۱ ثانیه بپیماید.

نظر شما درباره ۷۱۸ کیمن GT4RS چیست؟ آیا نمونه برقی آن می‌تواند جایگزین مناسبی برایش باشد؟!

منبع:پدال