هرچند مرسدس هم‌اکنون در حال کار روی توسعه نسل دوم AMG GT است اما به نظر می‌رسد کار این شرکت هنوز با نسل قبلی تمام نشده باشد زیرا نسخهٔ مسابقه‌ای جدیدی از این ماشین را با نام GT2 معرفی کرده است. این خودرو مطابق با مقررات GT سال ۲۰۲۰ طراحی شده اما برخلاف نامش، درواقع بین مدل‌های AMG GT3 و AMG GT4 قرار می‌گیرد که سال‌ها است در پیست‌های مختلف حضور داشته‌اند.

مدل GT3 فقط در اختیار رانندگان حرفه‌ای قرار داده می‌شود و GT4 هم برای کسانی است که قصد شرکت در مسابقات GT را دارند اما GT2 این شکاف را پر می‌کند و هدف آن کسانی است که AMG آن‌ها را «رانندگان جنتلمن» توصیف می‌کند. این به معنای افراد ثروتمندی با مشاغل دیگر است که گاهی اوقات پشت فرمان می‌نشینند و راهی پیست می‌شوند. GT2 بر اساس GT بلک سریز ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت استفاده می‌کند اما قدرت آن از ۷۳۰ به ۷۰۷ اسب بخار کاهش پیدا کرده است.

این کار به خاطر اصل توازن قدرت در موتوراسپرت صورت گرفته که امکان رقابت برابری را فراهم و از سلطهٔ یک برند در مسابقات جلوگیری می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های عقب نیز یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال جای نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ بلک سریز را گرفته است. در یک خودروی مسابقه‌ای اما آئرودینامیک اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل، برای GT2 یک کیت آئرودینامیک جدید طراحی شده است. این کیت شامل یک بال بزرگ عقب با پایه‌های گردن قویی می‌شود که از ابتدا مهندسی شده و بسته به شرایط هر پیست قابل تنظیم خواهد بود.

به گفتهٔ AMG، این بال عقب در کنار سیستم کنترل کشش قابل تنظیم و سیستم ABS مسابقه‌ای ثبات بیشتری به هندلینگ GT2 خواهد داد که رانندگی را برای افراد کم‌تجربه آسان‌تر می‌کند. خروجی هوای بزرگ روی کاپوت، دریچه‌های هوای آب‌ششی روی گلگیرهای جلو و حذف جا پلاک‌ها هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این سوپرکار مسابقه‌ای هستند. همچنین به لطف استفاده از فیبر کربن برای سلول ایمنی راننده، باک سوخت و کاپوت، وزن خودرو با سیستم تهویه مطبوع به ۱۴۰۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

سیستم تعلیق آلومینیومی دو جناقی در جلو و عقب، کمک‌فنرها و آنتی‌رول بارهای قابل تنظیم و رینگ‌های ۱۸ اینچی تک‌پیچ فورج‌کاری شده هم از دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند. GT2 در داخل اما با رول کیج کامل و داشبورد لخت، تقریباً هیچ شباهتی با بلک سریز ندارد. برای این نسخه همچنین غربیلک فرمان مسابقه‌ای بدون بخش بالایی و پایینی در نظر گرفته شده تا راننده دید بهتری به صفحه آمپر دیجیتالی و خودروهای جلویی داشته باشد. مرسدس AMG GT2 در هفته‌های آینده تحت آزمایش قرار می‌گیرد و فروش آن از اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

منبع:پدال