شاید برخی افراد با دیدن مرسدس بنز EQS برابوس بگویند این خودرو نسبت به محصولات درون‌سوز مرسدس بنز تغییرات زیادی نداشته اما واقعیت این است که تیونرها کم‌کم روی محصولات الکتریکی کار می‌کنند و قطعاً در سال‌های آینده محصولات گیراتری را خواهیم دید. اگرچه برابوس در ارتقای محصولات درون‌سوز مرسدس بنز استاد است اما حالا هم می‌خواهد با معرفی پکیج تیونینگ EQS وارد دنیای الکتریکی‌ها شود.

مرسدس بنز EQS برابوس

EQS ۴۵۰ پذیرای کیت بدنه آئرودینامیکی شده که تست‌های مفصلی روی آن در تونل باد انجام شده است تا این لیفت بک بدون آلایندگی نرم‌تر از قبل شود. با ضریب درگ ۰.۲۰، این خودرو پیش از این کمترین میزان درگ را بین خودروهای تولیدی داشته و برابوس با تغییراتی در طراحی خودرو باعث بهبود ۷.۲ درصدی درگ نسبت به مدل استاندارد شده است.

مرسدس بنز EQS برابوس

وبسایت motor1 خاطرنشان می سازد تمامی قطعات سفارشی بدنه از کربن ساخته شده‌اند و ظاهر براق یا مات دارند. یکی از قطعات در نظر گرفته شده بادگیرهایی در جلوی قوس چرخ های عقب هستند که عبور جریان باد را بهینه می‌سازند. در بخش جلوی مرسدس بنز EQS برابوس می‌توانیم اسپویلر لبه‌ای جدیدی را ببینیم. در بخش عقب نیز دیفیوزری برای کاهش لیفت آئرودینامیکی تعبیه شده است. تمامی این تغییرات روی شعاع حرکتی EQS تأثیر مثبت داشته‌اند و زمانی که خودرو با سرعت‌های ۱۰۰ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند شعاع حرکتی آن ۷ درصد بیشتر از نسخه استاندارد خواهد بود.

مرسدس بنز EQS برابوسمرسدس بنز EQS برابوسمرسدس بنز EQS برابوس

اما واضح‌ترین تغییر ظاهری این خودرو را می‌توان رینگ‌های مونوبلاک دانست که به‌صورت خاص برای EQS تدارک دیده شده‌اند و با ابعاد ۲۰ تا ۲۲ اینچی عرضه می‌شوند. در تصاویر نسخه پرچم‌دار این خودرو با رینگ‌های ۲۲ اینچی را در تونل باد می‌بینیم. تغییراتی هم در سیستم تعلیق بادی محصول مرسدس بنز اعمال شده تا ارتفاع آن ۱۵ میلی در جلو و ۲۰ میلی‌متر در عقب کاهش یابد. همان‌طوری که از برابوس انتظار دارید راه‌های زیادی برای شخصی‌سازی کابین وجود دارد که از چرم‌های گوناگون تا کف‌پوش صندوق‌عقب را شامل می‌شوند. این تیونر مشهور لوگوی نورانی به همراه پدال‌های آلومینیومی و کربنی را نیز ارائه می‌کند.

منبع: پدال