مالکین خودروهای قدیمی مرسدس بنز که به سانروف مجهز هستند باید به نمایندگی مراجعه کنند زیرا این شرکت فراخوان جدیدی را به خاطر مشکل سانروف صادر کرده است. مرسدس برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از این موضوع آگاه شد اما به دلیل عوامل پیچیده‌ای، این مشکل هنوز به‌طور کامل برطرف نشده است. این فراخوان شامل تعدادی C کلاس، E کلاس، CLK و CLS می‌شود که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ تولید شده‌اند. در این خودروها، اتصال بین پانل سانروف شیشه‌ای و قاب سقف کشویی ضعیف است. برای اولین بار، در سال ۲۰۱۷ مرسدس بنز گزارش‌هایی مبنی بر کنده شدن سانروف از جای خود در برخی مدل‌ها دریافت کرد.

این شرکت سانروف محصولات خود را بررسی کرد اما نتوانست دلیل مشکل را پیدا کند. سپس مرسدس از یک شرکت خارجی یافتن علت مشکل را درخواست کرد اما بررسی‌های آن‌ها نیز بی‌نتیجه بود. در سال ۲۰۱۸، خودروساز آلمانی سه محصول دست‌دوم خود را خریداری و سقف کشویی آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرد. در سقف دو خودرو هیچ مشکلی پیدا نشد اما یکی از آن‌ها ایراد داشت. با بررسی سوابق تولید، مرسدس متوجه شد که دلیل این مشکل می‌تواند کوتاه کردن زمان خشک شدن چسبی باشد که شیشه را به مکانیسم کشویی متصل می‌کند. بدین ترتیب، تا سال ۲۰۱۹ برای خودروهایی که چسب سانروف آن‌ها بجای زمان استاندارد پنج دقیقه در دو دقیقه خشک شده بود فراخوان صادر شد.

اما متأسفانه در سال ۲۰۲۰ مرسدس خرابی سقف کشویی را در خودروهایی که با زمان خشک شدن طولانی‌تر چسب ساخته شده بودند هم پیدا کرد که این یعنی ریشهٔ واقعی مشکل پیدا نشده و این فراخوان به‌طور کامل ایراد سقف را برطرف نکرده بود. سرانجام در سال ۲۰۲۲، تأمین‌کنندهٔ سقف پانوراما و سانروف‌های مرسدس بالاخره پاسخ داد که چرا چسب‌ها درست عمل نکرده‌اند. این تحقیقات نشان داد که عواملی در طول تولید سقف مثل دما و رطوبت در تأسیسات تولید دلیل این مشکل بوده است.

بدین ترتیب، مرسدس حالا برای تعدادی از مدل‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ تولید شده‌اند فراخوان صادر کرده است. مالکان می‌توانند با وارد کردن شماره VIN خودروی خود در وب‌سایت NHTSA ببینند آیا خودروی‌شان مشمول فراخوان هست یا نه. مرسدس نیز از ۲۱ فوریه با مالکین خودروهای مشکل‌دار تماس می‌گیرد تا به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کرده و در صورت لزوم سانروف خودروی آن‌ها تعویض شود.

منبع:پدال