مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه دوازدهم، سوپراسپرت‌های سطح پایین، دوئل اول

با عبور از گروه‌های مختلف کوپه‌ها، در مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال حالا به گروه‌های جذاب سوپراسپرت‌ها رسیدیم که در دو بخش سطح پایین و سطح بالا شاهد رقابت آن‌ها خواهیم بود. در گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین در مرحلهٔ مقدماتی ۱۰ ماشین باهم به رقابت پرداختند که از بین آن‌ها شش سوپرکار خود را به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی رساند. سپس از این مرحله هم سه خودرو شامل پورشه ۹۱۱، شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان مستقیماً به مرحلهٔ نیمه‌نهایی آمده‌اند درحالی‌که به دلیل فرد بودن تعداد این خودروها، آئودی R8 هم به‌عنوان خودرویی که در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آن‌ها اضافه شده است. آخرین دوئل گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین هم در مرحلهٔ قبلی بین لامبورگینی اوراکان و مک‌لارن آرتورا برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین لامبورگینی اوراکان و مک‌لارن آرتورا

مجموع آراء: ۱۳۳۹

آراء لامبورگینی: ۱۰۳۹

آراء مک‌لارن: ۳۰۰

پیروز دوئل: لامبورگینی اوراکان با کسب ۷۷ درصد از کل آراء

پورشه ۹۱۱ کاررا

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۸

پلت‌فرم: MMB (ماژولارمید انجین پورشه)

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۰۴۲ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۱۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۵,۷۰۵ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۶,۹۸۶ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پرفورمنس فوق‌العاده‌ای که در هر چهارفصل قابل‌استفاده است، احساس فرمانی که معیاری برای دیگر خودروها است، هندلینگ عالی، کابین پر از تکنولوژی پیشرفته

نقاط منفی: قیمت گرانی که با سفارش آپشن‌ها به‌سرعت گران‌تر می‌شود، صدای پیشرانه می‌توانست بهتر باشد، کابین نه‌چندان دل‌باز، رشد ابعاد و فاصله گرفتن از اندازهٔ جمع‌وجور گذشته

چکیده: ۹۱۱ خودرویی با رانندگی هیجان‌انگیز، قابلیت استفادهٔ آسان به‌صورت روزمره و ارزشمند در قبال قیمت است و هنوز هم یک خودرو اسپرت عالی برای کسانی که توانایی خرید آن را دارند خواهد بود

آئودی R8

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

پلت‌فرم: MSS (ماژولار اسپرت سیستم گروه فولکس‌واگن)

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۴۹ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۶۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۶۶۶ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۸۵ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی خشن و جذاب، کابین ساده اما لوکس، صدای اگزوز فوق‌العاده، هندلینگ عالی، پیشرانهٔ V10 باشکوه، قیمت ارزان‌تر از لامبورگینی اوراکان، قابلیت استفادهٔ روزانه

نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، فضای بار بسیار محدود، به‌اندازهٔ دیگر سوپراسپرت‌ها برای رانندگی جذاب نیست، گیربکس می‌توانست بهتر باشد، کندتر از برخی رقبا

چکیده: هرچند R8 یک سوپراسپرت سریع و جذاب است اما مثل دیگر محصولات آئودی، هم استفاده از آن آسان است و هم برای رانندگی‌های روزانه مناسب خواهد بود

مقایسهٔ مشخصات فنی

 R8 RWD پرفورمنس
۹۱۱ کاررا GTS 4
پیشرانه۵.۲ لیتری V10۳.۰ لیتری H6
تنفسطبیعیتوئین توربو
ردلاین۸,۷۰۰ rpm۷,۵۰۰ rpm
قدرت۵۷۰ اسب بخار۴۸۰ اسب بخار
گشتاور۵۵۰ نیوتن متر۵۷۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۳.۲ ثانیه۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۱.۳ ثانیه۱۰.۹ ثانیه
پیست Figure-8۲۳.۸ ثانیه۲۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت۳۲۵ کیلومتر/ساعت۳۱۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۹۶۳۴.۱ متر۳۰.۲ متر
شتاب جانبی۰.۹۸ جی۱.۰۹ جی
مصرف سوخت۱۳.۸ لیتر ترکیبی۱۲.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک۸۳ لیتر۶۶ لیتر
تولید آلایندگی۲۹۱ گرم/کیلومتر۲۵۲ گرم/کیلومتر
وزن۱۶۱۷ کیلوگرم۱۶۲۲ کیلوگرم
توزیع وزن۴۱ به ۵۹ جلو/عقب۳۸ به ۶۲ جلو/عقب
نسبت وزن به قدرت۲.۸ کیلو/اسب بخار۳.۴ کیلو/اسب بخار
طول۴,۴۲۹ میلی‌متر۴,۵۳۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۶۴۹ میلی‌متر۲,۴۵۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار۱۱۲ لیتر۲۶۴ لیتر
ظرفیت سرنشین۲ نفر۲+۲ نفر
قیمت۱۵۱,۸۹۵ دلار۱۴۵,۳۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ 

دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

منبع: پدال