در واقع این‌طور می‌توان گفت که محصولات جدید این برند آلمانی پتانسیل‌های واقعی خود را پنهان کرده‌اند اما با یک تیون نرم‌افزاری ساده یا ریمپ می‌توان این پتانسیل را آزاد کرد؛ اما بدون اینکه تیونینگ سخت‌افزاری در یک بی‌ام‌و M4 انجام شود، چقدر می‌توان قدرت آن را بیشتر کرد؟ آیا چنین خودرویی می‌تواند بی‌ام‌و M5 تیون شده را شکست دهد؟

مسابقه درگ بی ام و

به تازگی درگ تایمز مسابقه درگ بی‌ام‌و M4 xDrive کامپتیشن را با یک دستگاه M5 تیون شده برگزار کرده است. M4 موردبحث تیونی نرم‌افزاری دارد که حاصلش قدرت بیشتر بوده است. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم مقایسه زمان طی مسافت ۴۰۰ متر توسط دو خودرو را ببینیم. مدل قوی‌تر این مسافت را در ۱۰.۸۲۶ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که نسخه استوک M4 رکورد ۱۱.۳۰۵ ثانیه‌ای خواهد داشت. با توجه به اینکه فقط یک ریمپ صورت گرفته بنابراین این خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد.

بی ام و M5

تقریباً در اواسط ویدئو مسابقه درگ بی‌ام‌و M4 با M5 کامپتیشن تیون شده برگزار می‌شود. این سدان پرفورمنس و صورتی رنگ به سیستم اگزوز جدید مجهز شده و ریمپ آن نیز قدرت حدود ۷۵۰ اسب بخاری را به ارمغان آورده است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. در طرف دیگر هم بی‌ام‌و M4 کامپتیشن تیون شده با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو قرار دارد. کیت تیونینگ نرم‌افزاری دالر در این خودرو منجر به تولید قدرت حدود ۶۲۰ اسب بخاری می‌شود. بازهم نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد به وزن کمتر M4 مربوط می‌شود که شاید بتواند قدرت کمتر این خودرو را جبران کند.

بی ام و M4

در سه مسابقه درگ برگزار شده این M4 کامپتیشن است که در مسابقه اول با فاصله ای کم پیروز می‌شود؛ اما در مسابقه دوم برادر بزرگ‌تر استارت بهتری دارد و از همان ابتدا پیش می‌افتد و M4 نمی‌تواند از عهده سدان صورتی رنگ بی‌ام‌و برآید و بازی مساوی می‌شود؛ اما پیروزی نهایی برای کدام خودروست؟ قطعاً ما نتیجه نهایی را لو نمی‌دهیم اما می‌توانیم بگوییم هر دو خودرو استارت خوبی داشته‌اند و این قدرت و وزن است که در نهایت تصمیم می‌گیرد کدام خودرو را پیروز کند!

منبع:پدال