همه میدانیم که این روزها کوپه‌ها و کانورتیبل‌ها دیگر مثل گذشته فروش ندارند و بنابراین انتشار شایعاتی در مورد خداحافظی با ب‌ام‌و سری ۸ نباید عجیب باشد. البته طبق این گزارش جدید که به‌تازگی منتشر شده، ب‌ام‌و برنامهٔ تولید نسل بعدی سری ۸ را با کد G77 دارد اما این خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود. همچنین به گزارش ب‌ام‌و بلاگ به نقل از منابع ناشناس اما معتبر، برخلاف سری ۸ کنونی که در سه نسخهٔ کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه ارائه می‌شود، نسل بعدی این خودرو صرفاً به‌صورت گرن کوپه یعنی کوپهٔ چهاردر تولید خواهد شد.

نسل آیندهٔ سری ۸ در سال ۲۰۲۶ روی خط تولید خواهد رفت و روی همان پلت‌فرم CLAR ساخته خواهد شد یعنی پلت‌فرمی که در سری ۷ و i7 جدید و همین‌طور نسل کنونی سری ۸ به کار رفته است. البته احتمال استفاده از پلت‌فرم الکتریکی جدید ب‌ام‌و بنام Neue Klasse که قرار است در سال ۲۰۲۵ معرفی شود هم در سری ۸ بعدی وجود خواهد داشت اما به اعتقاد ب‌ام‌و بلاگ، پلت‌فرم CLAR انعطاف‌پذیری بیشتری برای پیشرانه‌های مختلف به باواریایی‌ها می‌دهد و در صورت تغییر لحظه آخری تقاضای بازار، امکان ارائهٔ موتورهای بنزینی را فراهم خواهد کرد.

سری ۸ یکی از مناسب‌ترین محصولات ب‌ام‌و برای الکتریکی شدن محسوب می‌شود زیرا این خودرو قیمت بالایی دارد و با اینکه در حال حاضر خودروهای برقی گران‌تر از همتایان درون‌سوز خود هستند اما این اختلاف قیمت ممکن است برای سری ۸ چندان زیاد نباشد. به‌عنوان‌مثال، مرسدس بنز S کلاس و EQS را در نظر بگیرید که هردو بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند اما قیمت پایهٔ EQS در ایالات‌متحده حدود ۹ هزار دلار ارزان‌تر از پرچم‌دار بنزینی اشتوتگارتی‌ها است. علاوه بر این، خودروی بزرگی مثل سری ۸ در مقایسه با مدل‌های کوچک‌تری همچون سری ۳، از وزن بیشتر قطعات الکتریکی چندان لطمه نخواهد دید.

البته همهٔ این‌ها فعلاً در حد شایعه هستند اما اگر به واقعیت بدل شوند، نسل بعدی سری ۸ به رقیبی برای پورشه تایکان و آئودی E-Tronn GT تبدیل خواهد شد.

منبع:پدال